Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

İyi içgörü, iyi adaptasyon demektir!

Zoom: 12. Sınıfta Geleceği Düşünmek

Öğretim yöntemlerimizin yapısını yenilemiş olsak da, 12. sınıfların senesini bitirirken, hedeflerimiz değişmedi. 12OPC sınıfını seçen 38 öğrencimiz, YKS veya GSÜ sınavlarında başarılı olarak, Türkiye’de üniversite öğrenimlerini sürdürmek istiyor. Yurt dışında öğrenim görmek isteyen 43 12OPE öğrencimiz için de, hedef, yurt dışında yaşama hazırlık.

Öğretim yöntemlerimizin yapısını yenilemiş olsak da, 12. sınıfların senesini bitirirken, hedeflerimiz değişmedi. 12OPC sınıfını seçen 38 öğrencimiz, YKS veya GSÜ sınavlarında başarılı olarak, Türkiye’de üniversite öğrenimlerini sürdürmek istiyor. Yurt dışında öğrenim görmek isteyen 43 12OPE öğrencimiz için de, hedef, yurt dışında yaşama hazırlık.

12 OPC (Üniversite Sınavına Hazırlık) 

Hedef YKS

Etkinliklerimiz:

  • Üniversite sınavına hazırlık: TYT – YKS’de soru çıkan derslerde tekrarlar ve test çalışmaları devam ettirildi.
  • Galatasaray Üniversitesi Fransızca sınavına hazırlık
  • İki deneme sınavı
  • Bu deneme sınavlarının kontrolü için öğrencilere eşlik edildi.

Uzaktan eğitim çalışmaları, öğrenciler için bir engel teşkil etmedi; tam aksine dileyen öğrencilerle bireyselleştirilmiş çalışmalar sürdürmeye imkan verdi.

Bir dershaneyle ortak olarak başlanmış deneme sınavları, rahatlıkla gerçekleştirildi ve bilgi-işlem platformu sayesinde etkili şekilde uygulandı.

12 OPE (Yurt Dışında Öğrenime Hazırlık Sınıfı)

Evde kalma süreci: olgunlaşmak ve yurt dışında yaşama hazırlanmak için bir fırsat

Yurt dışında öğrenim görmek, yeni bir kültüre alışmak, kaçınılmaz olarak öğrencilerin beklemedikleri olaylarla karşılaştıklarında düşünmelerini gerektirir. Son aylarda, hepimiz için başlangıçta şok etkisi yapan evde kalma zorunluluğundan dolayı, öğrencilerimizle birlikte beklenmedik gelişmelere adapte olma deneyimini yaşadığımız bir süreç oldu; ki bu adaptasyon süreci, yurt dışında yaşama ve öğrenime özgü bir deneyimdir.

Birinci ders: kendi üzerine düşünmek

Evde kalma sürecinde yaşantım

Hangi duyguları hissediyorum?

Kim olduğumu bilerek, iyi hissetmek için kendime nasıl tavsiyelerde bulunabilirim?

İkinci ders: kriz hakkında bilgi edinmek

Bilgi edinme arzusunun yeri nedir?

Bilgi edinme isteğimi, akılcı bir yöntemle nasıl tatmin edebilirim?

Doğru bilgileri edinmek için hangi araçlara sahibim?

Fake-news tuzağına düşmemek için hangi stratejileri kullanabilirim?

Üçüncü ders: Covid-19 sağlık krizinde yurt dışında Türk öğrenci olmak

Tüm Türk öğrenciler, pandemi başlayınca, Türkiye’ye geri dönmediler. Kimileri, öğrenim gördükleri ülkede kalmayı tercih ederek, kararlarının arkasında duruyorlar. Yurt dışında evlerinde kalan eski öğrencilerimizle, 12. sınıf öğrencilerimizi buluşturmak ve soru-cevap oturumu düzenlemeyi ilginç bulduk.

Teknik organizasyon: Akşam saatinde, Montréal’de ve Strasbourg’da bulunan iki mezunumuzla, Google Meet oturumu düzenlendi.

Hedefler:

  • Türkiye’de yaşanan duruma mesafe almak
  • Pandeminin başka ülkelerde nasıl yaşandığını anlamak
  • Yurt dışında kalan mezunlarımızın neden bu tercihi yaptıklarını anlamak ve bu dönemi en iyi şekilde atlatmak için hangi stratejileri kullandıklarını öğrenmek
  • Üç senelik yurt dışında öğrenim sürecinin ardından alınan yolu görmek

Daha genel olarak, hedefimiz 12OPE öğrencilerimizin projelerine yeni bir soluk vermekti. Herkes evine, odasına kapanmışken ve hep kötü haberler alırken, hayallerinin peşinden koşmayı bırakmak çok kolay… Buluştuğumuz iki mezunumuz, Covid-19’a rağmen, yurt dışında öğrenim görme projesinin son derece anlamlı olduğunun canlı kanıtı olarak konuştular. Tüm öğrenciler, her zaman B planı yapmanın, öngörülü olmanın önemi ve Türkiye’de üniversite sınavına hazırlanma gerekliliği konusunda hemfikir oldu.

Bundan dolayıdır ki, iyi içgörü iyi adaptasyon demektir!

Zoom: 12OPE (Yurt Dışında Öğrenime Hazırlık Sınıfı)

Mart ayında, öğrenciler, Fransızca dersleri kapsamında bir sunum yapmalıydılar. Evde kalma süreciyle birlikte, bu imkansız hale geldi. Önce, bu projeden vazgeçmeyi düşünsek bile, aslında etkinliğin yönünü değiştirmek için bir fırsat olduğuna karar verdik.

Öğrencilerimiz, kaçınılmaz olarak üniversitede ve mesleki ortamda, Google Meet gibi benzeri platformları kullanacaklar: Mesela üç farklı kıtadan uzmanların buluştuğu bir toplantı, video konferans yöntemiyle işe alım görüşmeleri gibi durumlarla karşılaşacaklar. Böylece, sunum etkinliğine yeni bir amaç kazandırarak, Google Meet aracının potansiyelini test etmeye ve aracı eğlenceli kılmaya karar verdik.

Oyunun kuralları:

  • 30 dakikalık bir sunum: grup çalışması ve  30 dk’lık sunumu değerlendirme
  • Jüri: bir öğretmen ve başka bir grubun takım lideri
  • Powerpoint sunumu

Öğrencilerin keşfettikleri: başarılı bir sunum için yapılması gerekenler

  • Ekran alanını tiyatro sahnesi gibi kullanmayı bilmek: dekora dikkat etmek, kameranın ve açının adayın iyi bir görüntüsünü verdiğine dikkat etmek, giyim kuşama ve duruşa dikkat etmek
  • Öngörülmeyen bazı faktörleri öngörmek: kamera alanına girebilecek bir aile üyesi, yan odada havlayan bir köpek, İnternet bağlantısı sorunu, metnini unutan bir grup arkadaşı…
  • Teknik araçların kalitesini kontrol etmek: mikrofon-kamera

Tüm öğrenciler, İnternet üzerinden sunum yapmayı, gerçek bir tiyatro sahnesine göre daha zor buldular. Seyircilerin olmamasının ne kadar büyük bir eksiklik olduğunun farkına vardılar. Özetle, İnternet platformunda temas, biraz ruhsuz ve soğuk bulundu. Çünkü seyircinin beden duruşu ile yüz ifadesi; sunum yapan kişinin rahat hissetmesini, davranışını, seyircinin beklentisine adapte ederek etkileşim içinde bulunmasını sağlar. Bundan dolayıdır ki, yüz ifadesi üzerinde daha çok çalışılması ve ses tonlaması, jestler ile sözcük seçimi; ikna edici bir konuşma için çok önemli.

Neticede, öğrencilerimiz yola çıkmak için hazırlar!

X