Okulumuz, öğrencilerin merak duygularını, analiz yeteneklerini ve özerkliklerini geliştirmelerini desteklemek amacıyla, üç farklı kültürü karşılaştırmalı olarak inceleyebilecekleri çok dilli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Sainte Pulchérie’de eğitim ve öğrenim süreci üç dili kapsayacak şekilde tasarlanmıştır.
Geleceğe Yönelik Eğitim Sunan Bir Lise
İki dilli bir eğitim modeli sunan Sainte Pulchérie Fransız Lisesi, 1846 yılında kurulmuş olup, 400 öğrenci kapasiteli karma bir okuldur. Eğitim süresi toplam beş yıldır. Öğrenciler ilk yıl, yoğunlaştırılmış Fransızca eğitimi verilen hazırlık sınıfında öğrenim görmekte; ardından dört yıl boyunca Fransızca dil yeterliliklerini geliştirmeye devam etmektedir.
Lisemiz, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı’nın program ve yönetmeliklerine uygun şekilde eğitim vermekte; aynı zamanda Fransız Hükûmeti ile olan iş birliği çerçevesinde, diplomalı ve yüksek nitelikli öğretmen adaylarını Fransa üzerinden kabul etmektedir.
Köklü kültürel mirası ve güçlü pedagojik birikimi sayesinde Sainte Pulchérie, çağdaş eğitime başarıyla uyum sağlamıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (TİCE) eğitimde etkin kullanımıyla bu uyum pekiştirilmektedir.
Frankofon kültürle iç içe geçmiş, %64’ü Frankofon ve %35’i Fransız vatandaşı olan 50 kişilik güçlü öğretmen kadromuz; açık fikirli, evrensel değerlere sahip bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Fransızca, Türkçe ve İngilizce olmak üzere üç dilde verilen eğitim, öğrencilerimize hem Türkiye’de hem de yurtdışında seçkin üniversitelerde eğitim görme imkânı sunmaktadır.
Öğrencilerin İhtiyaçlarına Tasarlanmış Eğitim
Hazırlık sınıfında öğrenciler, Fransızca’ya yoğunlaşan bir programla eğitimlerine başlarlar. Haftalık ders programı; 28 saat Fransızca (Fen ve Fransızca dahil), 4 saat Türkçe, 4 saat İngilizce, 2 saat Beden Eğitimi ve 1 saat rehberlik dersinden oluşur. Hazırlık yılını başarıyla tamamlayıp Fransızca ve Türkçe derslerinden geçer not alan öğrenciler 9. sınıfa geçmeye hak kazanırlar.
Lise eğitiminin dört yıllık sürecinde, dersler dil temeline göre ikiye ayrılır:
Türkçe okutulan dersler: Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya, Tarih, Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji, Milli Güvenlik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Beden Eğitimi
Fransızca okutulan dersler: Fransızca, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Bilişim, Plastik Sanatlar ve Sanat Tarihi
9. sınıftan itibaren öğrenciler, ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilerek akademik alan seçimlerine hazırlanırlar. Aşamalı bir rehberlik süreci sonunda, öğrenciler lise eğitiminin geri kalan bölümünde şu alanlardan birini tercih ederler: Fen, Türkçe-Matematik ya da Sosyal Bilimler.
Öğrencilerimiz, çok dilli eğitim süreci boyunca çeşitli uluslararası sertifikaları da alma imkânına sahiptir:
DELF&DALF: Uluslararası geçerliliğe sahip Fransızca dil diploması.
IELTS: İngilizce yeterliliğini belgeleyen uluslararası sınav.
Akademik ve Kişisel Gelişimi Destekleyen Zengin Eğitim Ortamı
Öğrencilerimiz, M.U.N. (Model United Nations) kulübü kapsamında katıldıkları uluslararası konferanslar sayesinde Fransızca ve İngilizce dil becerilerini gerçek yaşam ortamlarında geliştirerek pekiştirme fırsatı bulurlar.
Kulüp saatlerinde ve okulun sunduğu sanatsal, edebi ve bilimsel etkinliklerde aktif rol alan öğrencilerimiz, akademik bilgilerini günlük yaşama taşıyarak çok yönlü gelişim sağlarlar.
Her dönem, haftalık ders saatlerine göre öğrenciler 2 ila 3 yazılı sınava girerler. Bu sınavlardan alınan notlar, beş yıllık eğitim süresince oluşan diploma puanını doğrudan etkiler. Beş yılın sonunda Sainte Pulchérie öğrencileri, hem Türk Milli Eğitim sistemine uygun hem de Fransızca eğitim programını temel alan diplomalarını alırlar. Bu diploma, Fransız Hükümeti’nin 2714-2734-2735 sayılı Resmî Gazete özet kararlarına dayanarak, 1963 yılından bu yana Fransız Bakalorya diplomasına denk sayılmaktadır.
Sainte Pulchérie Fransız Lisesi, katıldığı çeşitli sınavlardaki yüksek başarılarıyla girişimci ve yenilikçi bir eğitim kurumu olduğunu kanıtlamıştır. En önemli amacı; öğrencilerinin potansiyelini en üst düzeye çıkararak onları etkili iletişim kurabilen, sorumluluk sahibi, başarılı, özgür, mutlu ve dünyaya açık bireyler olarak geleceğe hazırlamaktır.