Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Spor

Pandemi Sürecinde Formda Kalın!

Pandemi sürecinde, kendimizi virüsten korumak için önlemler alıyoruz. Bunun yanı sıra, bağışıklık sistemimizi tüm hastalıklara karşı daima güçlü tutmak gerekiyor. O yüzden; spor yapmak, dengeli beslenmek ve iyi bir uyku uyumak önemli. Ayrıca, bunları yaparak formda kalmak, hiç de zor değil.

Pandemi sürecinde, kendimizi virüsten korumak için önlemler alıyoruz. Bunun yanı sıra, bağışıklık sistemimizi tüm hastalıklara karşı daima güçlü tutmak gerekiyor. O yüzden; spor yapmak, dengeli beslenmek ve iyi bir uyku uyumak önemli. Ayrıca, bunları yaparak formda kalmak, hiç de zor değil.

Beden eğitimi öğretmenlerimiz, M.Aziz ve M.Ayhan, antrenmana başlamadan önce alınması gereken önlemlere dikkat çekti:

  • Egzersizler evde yapılmalı
  • Eğer dışarıda yürüyüş veya hafif tempolu bir egzersiz yapılıyorsa maske takılmalı
  • Egzersiz tek başına yapılmalı
  • Yüksek tempolu bir egzersiz programı uygulanıyorsa, kesinlikle evde ve maskesiz olarak yapılmalı (Neden maskesiz? Çünkü spor yaparken oksijen ihtiyacınız artar. Bununla birlikte nefes alışverişi de sıklaşır, maske buna engel olacaktır.)
  • Daima su bulundurulmalı ve tüketilmeli
  • Spor yapılacak ortam daima havalandırılmalı
  • Vücudun durumu, ne kadar zamandır spor yapılıp yapılmadığı düşünülmeli ve duruma uygun bir egzersiz seviyesi seçilmeli
  • Spor yapmaya engel bir durum var ise doktora danışmadan spor yapılmamalı

Hayatımızı kısıtladığı gibi aktif yaşantımızı da kısıtlayan bu süreçte, aktivitenin ve beslemenin yeri yadsınamaz. Dünya sağlık örgütünün (2020) ‘‘Obesity significantly increases chances of severe outcomes for COVID-19 patients son’’ adlı makalesine göre; ‘‘Pandemi süresince, azalan fiziksel aktiviteye karşın artan kalori ve şeker alımının ve bu ürünlere kolay ulaşımın obezite sorununu daha da kötü bir duruma getirdiği ve bu rahatsızlığa yakalanma riskini daha da artırdığı tespit edilmiştir.’’

İşte beden eğitimi öğretmenlerimiz tarafından seçilen, kolay egzersizler ve esneme hareketleri sunan bir video seçkisi:

Seviye 1

(V1. Pamela Reif –  20 Min Full Body Workout – Beginner Version)

Seviye 1 ve 2

(V2. Kayla Itsines – Workout | No Kit Full Body –  Beginner Session)

Kardiyo

(V3. No Equipment at Home | SELF – 30 Min. HIIT Cardio Workout with Warm Up)

Esneme

(V4. Tom Merrick – 15 Minute Beginner Flexibility Routine!)

X