Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Fransızca derslerinde öğrenciler, D.E.L.F. B2 sınavında sık sık değinilen ve hümanist yurttaş kimliği geliştirmek için önemli toplumsal konular hakkında düşünüyorlar. Bu dersler, her genç yetişkinin muhakkak karşılaşacağı sorgulamalar etrafında tasarlandı.

Değinilen toplumsal meseleler ve ünitelerin başlıkları karamsar görünebilir; ancak bizim yaklaşımımız olumlu gelişmeler yaratmayı amaçlıyor: öğrenciler; yurttaşların çözüm bulabileceklerinin, toplumda aktif ve yaratıcı bir rol oynayabileceklerinin farkına varıyor.

Elimizden geldiğince, öğrencileri, tema ve dil öğrenimi bakımından amaçlarımıza uygun yarışmalara katılmaya teşvik ediyoruz. Ve mümkün olduğunca, öğrenciler ekip oluştururken, kişisel yakınlıklara göre ve şubeler arası gruplar kurmakta özgür bırakılıyor.

Yılın ilk ünitesinde, yardımlaşma ve dayanışma konusu ele alınıyor.

Bu çerçevede 11A ve 11B öğrencileri, l’Observatoire des Inégalités tarafından düzenlenen Prix « Jeunesse pour l’égalité » (« Eşitlik İçin Gençlik » Ödülü) yarışmasına katıldılar. Bu yıl yarışmanın konusu halk arasında kullanılan bir Fransızca deyiş: “Sen istersen, yaparsın”. 

Peki her şey herkes için mümkün mü ve hayatta başarılı olmak için istemek yeter mi?

Eşitsizlikler, ayrımcılık, klişeler; irademize ve isteğimize rağmen başarımızı engellemez mi?

Bu yarışma, afiş ve video tasarımlarıyla katılıma açıktı. Öğrencilerimiz “Afiş” kategorisine kayıt yaptırdılar ve konuyu inceleyip en çok ilgilerini çeken alt temaları belirlediler ve kendilerine en uygun sanatsal ifade tekniğini kullandılar.

Yarışmaya beş tasarım gönderdik:

  • Derin – Deniz – Dila : “Mantıklı öğrenciler için teknolojik gelecek” (pandemi sürecinde eğitime erişim eşitsizlikleri)
  • Zeynep – Ada – Defne: “Engeller kapasiteyi görme kapasitesini engellemez” (engelli kişilerin erişim zorlukları)
  • Ofelya – Defne – Selen: “Uzaktan eğitimde eşitsizlik”  (pandemi sürecinde eğitime erişim eşitsizlikleri)
  • Lal – Deniz Su – Deniz: “KORKU(toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri)
  • Kayra – Lara – Defne: ‘’Engel yok, duvar yok” (engelli kişilerin erişim zorlukları)

Yarışmaya katılan 522 tasarım (96 video ve 426 afiş) arasından jüri finale kalan 55 eseri belirledi.

Finalistler arasında Kayra, Lara ve Defne’nin « Pas d’Empêchement, Pas d’Obstacle » başlıklı çalışması da bulunuyor.

Ödül töreni 24 Mart Çarşamba günü uzaktan gerçekleştirildi. Öğrencilerimizin afişi ödül alan tasarımlar arasında yer almadı; ancak çok yakında sertifikalar ve küçük hediyelerle ödüllendirilecekler.

Sainte Pulchérie Lisesi’ni temsil eden finalistlere ve diğer 4 ekibe tekrar teşekkür diyoruz.

Öğrenci çalışmalarını aşağıda görebilirsiniz.

 Finale kalan videoları ve finale kalan afişleri görmek için tıklayın.

İşte 2021 Yarışmasının finalist eserlerinin listesi !

X