Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

“Kimlik ve Toplumsal Bağlar”: İstanbul ve Meknes (Fas) Ortak Çalışması

Sainte Pulchérie lisesinden 11TM öğrencileri ve Meknes Paul Valéry Fransız Lisesi’nden öğrenciler, Eylül ve Mart ayları arasında, müfredatlarındaki Yurttaşlık Eğitimi ve bizim Fransızca dersimize ortak temalar etrafında bu çalışmaya katıldı : "Kimlik ve toplumsal bağ” ve “Yarın için nasıl bir dünya istiyoruz?"

Sainte Pulchérie lisesinden 11TM öğrencileri ve Meknes Paul Valéry Fransız Lisesi’nden öğrenciler, Eylül ve Mart ayları arasında, müfredatlarındaki Yurttaşlık Eğitimi ve bizim Fransızca dersimize ortak temalar etrafında bu çalışmaya katıldı : "Kimlik ve toplumsal bağ” ve “Yarın için nasıl bir dünya istiyoruz?"

Öğrenciler önce değerler ve normlar kavramları, ardından başka bir ülke ve kültüre karşı önyargı kavramı üzerine derinlemesine düşündüler. Daha sonra Türk-Fas gruplarında Médiatiks yarışmasının kriterlerine uyan foto-röportajlar üzerinde çalıştılar.

Mediatiks yarışması 25 Mayıs’ta bu deneyimi değerlendirmek ve bazı çalışmaları paylaşmak üzere düzenlenen bir video konferansla sona erdi.

İşte bazı öğrenci izlenimleri :

 

İstanbul ve Meknes arasındaki benzerlikler
İki toplum arasındaki benzerlikler gerçekten çarpıcıydı. Bu dayanışma, kardeşlik, samimiyet gibi toplumsal değerler açısından büyük bir benzerlik. Gerçekten de küçüklere yaklaşımı sevgi, büyüklere yaklaşımı ise saygı doluydu.

Ayrıca eğlenme şeklimizin gerçekten ortak izler taşıdığını düşünüyorum. Partiler, kostümler ve geleneksel danslar bana bizimkini hatırlattı.

Ayrıca camilerde ve tarihi eserlerde kullanılan motifler gibi mimari ve sanatsal düzeyde de benzerlikler görmek mümkündür.

Son olarak, bunlar bize tek bir dünyaya ait olduğumuzu ve birleştiğimizi gösteren büyük işaretlerdir.

Ege B – 11A

 

Farklılıklar
Bu proje sayesinde her birimiz farklı bir ülkeyi, kültürü, milleti ve dokuyu yakından tanıdık. Bu sayede adım adım iki kültür arasındaki farklılıkları gözlemlediğimizi düşünüyorum. Örnek olarak konumuz “Zanaatkarlık” idi. Bana göre zanaatkarlık bir ürünün, yani temelde bir kültürün ve bir milletin temelidir. Çünkü, orada bambaşka bir tarihsel, dokusal, duyusal, renksel anlamı var… Bu tema sayesinde diğer tüm arkadaşlarım gibi ben de başka bir ülkenin en mahrem kalbini gördüm ve birçok farklılığa tanık oldum. Aslında benim için her kültürü özel kılan bu farklılıkların birleşimidir.

Selin Y-11B

 

Aramızdaki İletişim
İki farklı lisenin öğrencileri arasındaki iletişim, bizi ayıran kilometreleri hissetmeyecek kadar iyiydi. Temas kurmak için seferber olan taraf hiçbir zaman aynı kalmadı: örneğin, ben muhatabımla bir kez iletişime geçtiysem, bir sonraki sefer bana yazan o oldu. Kurduğumuz her diyalog projemizde bir adım öne çıkmamızı sağladı. Bu diyaloglardan doğan projeler kesinlikle bir kültür alışverişinin ürünüdür, çünkü sonuçta hiçbir proje tek bir kişinin değil, iki ulusun tüm katılımcılarının fikirleriyle yaratılmıştır. Tüm bunların iletişim açısından güzel bir şey olduğuna inanıyoruz ve bunun için teşekkür ediyoruz.

İklim G-11A

 

Bu projeye katılırken neler hissettik?
Projemize başlamadan önce hem bir şehir hem de farklı bir kültür hakkında bilgi sahibi olacağımız için hepimiz çok heyecanlı ve meraklıydık. Bu proje sayesinde hepimizin kültürel olarak geliştiğine inanıyoruz. Böylece proje sayesinde yeni uluslararası dostluklar kurma fırsatı buluyoruz. Son olarak okul projelerimizden pek alışık olmadığımız bir çalışma oldu, gerçekten hepimiz için çok keyifli ve unutulmaz bir süreç oldu. Ayrıca sizinle iletişim kurmaktan ve sizi tanımaktan gerçekten çok mutluyuz. Bu projeyi hayata geçirmemizi sağlayan tüm arkadaşlara ve öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Defne Ö – 11B

 

Ayrıca lisemizden iki grup foto-röportaj yarışmasında dereceye girmenin mutluluğunu yaşadı.

 

  • Çağan G, Irmak ve Sena (11B), “Sanat kendini sokağa davet ettiğinde” başlığı altında, İstanbul sokak sanatı üzerine yaptıkları foto-röportajlarıyla akademik “beğeni” ödülünü kazandı.
  • Gülin ve Arda (11A) ve Lina (Meknes) kendi şehirlerindeki gelenek ve modernlik karşıtlığını fotoğraflarıyla anlatan “Kentsel peyzajda gelenek ve kültür” başlıklı çalışmalarıyla “akademik birincilik ödülünü kazandı.

 

“Bu projeyi tamamlamak için yaklaşık 5 saat harcadık ama bence Lina sayesinde çok hızlı geçti. O gerçekten arkadaş canlısı ve aramızda iyi bir bağ olduğunu hissediyorum. Bu proje sırasında onun gibi bir arkadaş edindiğim için çok mutluyum.

Benzer fotoğrafları bulup hikayelerle ilişkilendirmek zor olsa da iki ülkenin farklı yönlerini yakalayan bir proje ortaya çıkardığımıza inanıyorum.”

Gülin K-11A

 

Médiatiks International 2023 Uluslararası yarışmada ödül alan çalışmalar hakkında daha fazla bilgi için tıklayın : https://www.clemi.fr/fr/mediatiks/concours-academiques/mediatiks-international.html 

 

Médiatiks 2023 Ulusal Yarışmada ödül alan çalışmalar için tıklayın :

https://www.clemi.fr/fr/evenements/concours/mediatiks.html#photo

 

X