Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Hazırlık Sınıfları ve Büyükada Gözlemleri

10 yılı aşkın bir süredir, geçen yıl pandemi sebebiyle yapılamamasına rağmen, hazırlık öğrencilerimiz geleneksel entegrasyon döngüsünün bir parçası olarak iki tam gün ve bir gece Büyükada'yı keşfediyor. Fransızca ve spor öğretmenleri ile seviye yöneticileri eşliğinde, öğrencilerimiz, Fransızca konuşulan çeşitli etkinliklerde birbirlerini daha iyi tanımayı ve bir olmayı öğrendiler.

2 aylık Fransızca eğitiminden sonra, öğrencilerimiz şimdi neler yaşadıklarını anlatıyor!

Hazırlık A Sınıfı Gözünden: “Büyükada Fransızcama Neler Kattı?”

“Aslında farkında olmasak da yolun en başındayız, 5 senelik uzun bir yolumuz var. Bu yolda asla unutmayacağımız şeyler var: Geziler, tanışmalar, arkadaşlıklar… Sainte Pulchérie, bu üçünü bir araya getirebilmek için Büyükada’ya gezi düzenledi. Fransızcayı daha eğlenceli bir şekilde öğrenemezdik! Bazılarımız bu dili yeni öğrendi, bazılarımız zaten biliyordu; ama hiçbirimiz bu şekilde öğrenmemiştik. Bütün Büyükada’yı Fransızca gezdik. Bütün yönergeler, çekmemiz gereken resimlerin adları, oyunlar, her şey Fransızcaydı. Ama biliyor musunuz zor değildi. Fark etmeden bir gün boyunca Fransızca öğrendik. Yepyeni arkadaşlıklar edindik. Ve yine evet Sainte Pulchérie bu üç şeyi birleştirmeyi başardı. Çünkü yapılan etkinliklere kendinizi o kadar çok kaptırıyorsunuz ki, ne yaptığınız şey zor geliyor, ne de Büyükada’da çıktığınız yokuşlar. Bir gün bu güzel yolun sonuna geldiğimizde, bu geziyi de hatırlayacağız. Bu güzel okulun bir parçası olduğum ve daha 3 ay geçse bile çok güzel arkadaşlıklarım olduğu için mutluyum.”

Hazırlık B Sınıfı Gözünden: “Hep beraber Büyükada’da”

İlk gün vapura binmek üzere servislere binerek okuldan ayrıldık. Servislerle Kabataş İskelesine vardık. Vapura bindik ve yaklaşık saat 12.00’da otele giriş yaptık. Lobide oda anahtarları bize verildi ve yerleşmemiz için 1 saat süre tanındı. Odalarımıza yerleştikten sonra hep birlikte lobiye indik, 4 gruba ayrıldık. Bize oynayacağımız oyunlar ve görevlerimiz anlatıldı. Saat 13.00’da oyunlara başladık. Oyunlar bitince saat 17.00’da herkes kendi grubu ile otele geldi. Bize küçük atıştırmalıklar ikram edildi. Odalara çıktık ve dinlenmemiz için zaman verildi. Akşam yemeği için tekrardan lobiye indik, yemeğimiz bittikten sonra dinlenmek üzere odalarımıza çıktık. Saat 20.15’te konferans salonunda toplandık ve “Kırmızı Başlıklı Kız” masalını okuduk. Sonra da canlandırdık. En sonunda oyunun kazananı ve ödülün waffle yemek olduğu açıklandı. Etkinlik bittiğinde odalara geçtik. Saat 23.00’da uyuduk.”

“Ertesi gün, sabah saat 7.45’te uyanıp 8.15’te kahvaltı etmek için lobiye indik. Kahvaltımızı yaptık ve yaklaşık 1 saat sonra odalarımızdan çıktık. 09.30-11.00 saatleri arasında, adada, Fransızca konuşarak yürüyüş yaptık. Yürüyüş bittikten sonra 45 dakika serbest zaman geçirdik. Serbest zamanımız bitince 12.05’te Kabataş’a gitmek üzere yola çıktık. Yaklaşık 2 saat süren yolculuk sonrasında Kabataş’a vardık ve oradan da servislere binip saat 14.35’te okulumuza geldik.”

Hazırlık C Sınıfı Gözünden: “Büyükada’da ilk gün etkinliği”

“Büyükada’daki gezimize gruplara ayrılarak başladık. Her grubun bir fotoğrafçısı, iki çöp toplayanı, bir lideri, bir haritacısı ve bir sorumlu öğretmeni vardı. Her grup elindeki harita ve Fransızca yönergelerin olduğu bir kağıt ile yollarını bulmaya çalıştılar. Her grup belirli derslerin oyunlarını oynadılar. Bu oyunlardan, çekilen fotoğraflardan ve toplanan çöplerden puan kazandılar. Oyunlardan biri İngilizce oyunuydu. Bu oyunda tabu oynayarak şarkı adlarını bilmeye çalıştık. Bu oyun bizim kelime bilgimizi geliştirdi. Oyunlardan bir diğeri Fen oyunuydu. Bu oyunu oynayabilmek için ilk olarak haritadan yolumuzu bularak bir ormana gittik. Ormanda bize verilen genel kültür Fen sorularını cevaplayarak oyunumuzu tamamladık. Matematik oyununda bizi iki gruba ayırdılar. Bu oyunda Fransızca matematik terim bilgilerimizi geliştirdik. Gruplardan biri bir bulmaca çözdü, diğer grup ise boşluk doldurma oyunu oynadı. Bu oyunda takım olma becerimizi geliştirdik. Fransızca dersi için iki tane oyunumuz vardı. Oyunlardan ilki hafıza oyunuydu. Bu oyunda Fransızcada 1. dönem içinde öğrendiğimiz sınıf terimlerini pekiştirdik. Oyunlardan diğeri ise resim çizme oyunuydu, bu oyunda hem eğlendik hem de kelimeler öğrendik. Medyatek oyunu ise yine bir hafıza oyunuydu. Şans ve hafıza gerektiren bir oyun olması heyecan ve merak duygumuzu arttırdı. Türk Dili ve Edebiyatı oyunu için Eski Rum Yetimhanesi’nin önüne haritayı ve Fransızca yönergelerin olduğu kağıttan yararlanarak gittik. Üç gruba bölündük ve yazım kuralları, hikaye tamamlama ve genel kültür sorularını cevapladık. Oynadığımız oyunların bazıları ise fiziksel beceri gerektiren oyunlardı. Bir oyunda voleybol oynadık, başka bir oyunda topu devirmeden merdiven çıktık. Aynı zamanda bu oyun boyunca grupta görevi fotoğraf çekmek olan kişiye bir kağıt verildi. Bu kağıtta etkinlik boyunca fotoğrafını çekmemiz gereken şeyler yazıyordu. Fotoğrafları çekmemiz için dikkatli olmamız gerekiyordu.”

Hazırlık D Sınıfı Gözünden: “Akşam Etkinlikleri”

“Etkinlik bitip otele geldiğimizde ilk olarak çay saatiydi, yemekleri yiyip odalara gittik. Sonrasında dinlenip tekrar yemek yedik ve bize sürpriz bir aktivite olacağı söylendi. Zamanı geldiğinde toplantı odasına çıktık. Sonra bir baktık ki, M. Julian bize açıklama yapacağını söyledi ve yerleşip onu dinledik. İlk olarak daha önceden yaptığımız etkinlikte çekilen fotoğrafları gösterdi. Fotoğraflara baktıktan sonra Mme. Lucie’nin en sevdiği şarkı olan “Je veux”yü söyledik. M. Julian’ın yönergeleriyle şarkıyı söylemeye çalıştık. Sonrasında uyumamıza yardımcı olması için M. Julian bize “Le Petit Chaperon Rouge” kitabını okudu. Ve kalan öğretmenler hikayeyi canlandırdı, sonrasında sıra bize geldi. Sabah etkinliklerindeki gruplarımızla beraber hikayedeki 5 önemli anıyı canlandırdık ve M. Julian fotoğraflarını çekti. Etkinlikler böyle bitti ve odalarımıza gidip uyuduk.”

En başından beri bize yardımcı olan Büyüada Princess Hotel’e çok teşekkür ederiz.