Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Hazırlık C ve D İçin Kaynaştırma Etkinliklerinin Son Etabı!

Hazırlık A ve B sınıflarından hemen sonra, 20 ve 21 Ekim tarihlerinde Hazırlık C ve D sınıfı öğrencilerimiz kaynaştırma etkinliklerinin son etabı için Büyükada’ya gittiler. Öğrenciler Fransızca pratik yaptılar, sınıf arkadaşlarıyla okul dışı vakit geçirme imkanı buldular, yerel dokuyu keşfettiler ve birbirlerini daha yakından tanıma şansını yakaladılar.

Kaynaştırma Günleri

Öğrencilerimiz gezi ile ilgili izlenimlerini paylaşıyorlar :

“Merhaba ben Ege, buda arkadaşım İnanç. Öncelikle sabah okula geldik ve bir ders saati Fransızca yaptık. Ders bitiğinde eşyalarımızı toplayarak bahçeye indik. Orada servisler bizi bekliyordu. Gözetmen öğretmenlerimiz, Mme Işıl ve M Julian, eşliğinde vapur iskelesine doğru yol aldık.
İskeleye vardığımızda 20-25 dakika gibi bir süremiz vardı o yüzden acele etmemizi gerektiren bir durum yoktu. Vapura bindik ve rahat bir yolculuk yaptık. Ada’ya varmamız yaklaşık 1 saat 45 dakika sürdü. Arkadaşlarımızla sohbet ettiğimiz için zamanın farkına bile varmadık.
Yani kısacası çok keyifli bir yolculuk oldu.
Ege ve İnanç – Haz.D

Merhaba,biz bugün size “Büyükada Princess Hotel’i” tanıtacağız. Princess Hotel Büyükada iskelesine karşı 2 dakikalık bir yürüyüş mesafesinde, deniz manzaralı pencere ve balkonları olan küçük ama sempatik bir oteldir. Merkezde ve çarşının içinde saat kulesinin karşısında olması da ayrı bir özelliğidir.
Sarp B, Kaan, Arkın, Eren – Haz.C

Bugünkü Büyükada gezisinde 3 tane grup vardı. 1. grup M Julian, 2. grup Madame Işıl,3. grup ise M Aziz ile birlikteydi. Biz de 3. grupta M Aziz ile birlikteydik. Bize bir harita, yönergelerin olduğu bir kağıt, fotoğraflarını çekmemiz gerekenlerin listesi ve yerli halka sorarak cevaplarını bulmamız gereken soruları verdiler. Aynı zamanda bir çöp poşeti ve herkese eldiven dağıtıldı. Oyun için her gruptan bir oyun lideri, fotoğraf sorumlusu, çöp sorumlusu ve sorulardan sorumlu biri seçildi ve oyun başladı. Bize verilen yönergelere ve haritaya bakarak oyun noktalarına ulaşıp puan toplamamız gerekiyordu. Aynı zamanda puan toplayabilmemiz için çöp toplamak, fotoğraf çekmek ve bize verilen soruları insanlara sormamız gerekiyordu. İlk oyun fen, ikinci oyun Türkçe, üçüncü oyun Fransızca, dördüncü oyun rehberlik ve son oyun ise otele geri dönünce oynanan Sainte Pulchérie öğretmenleri ile ilgili bilgi gerektiren bir Fransızca oyunuydu. Bizce bu etkinlikler öğrencilerin kaynaşmasına yardımcı oldu ve Büyükada’ya gittiğimiz için mutluyuz.
Zeynep, Doğa, İpek – Haz.D

Garson Oyunu:
Oyunun iki taraflı olması çok güzeldi.Özellikle voleybol oyununu çok sevdim. Oyunu anlatmamız gerekirse,oyun iki aşamadan oluşuyor. Aslında tamamen iş birliğiyle alakalı ama birbirinden ayrı iki bağımsız oyun. Gayet heyecanlı ve adrenalinli bir oyundu hepimiz çok eğlendik.
Fransızca Oyunu:
Madame Işıl’ın grubu olarak ne kadar puan alamasak da Fransızcayı baya geliştirici bir oyundu. Hem sessiz sinema hem de tabu bir aradaydı sanki. Önce çizip bulmayı denedik. Daha sonra da sessiz sinema yaptık.Sonuç olarak gerçekten yararlı ve güzel oyunlardı.
Her şey için teşekkürler…
Aylin, Ceylin, Nil – Haz.D

Bugün kaynaşma etkinliklerimizin bir parçası olan Büyükada gezimizi gerçekleştirdik. Gezide gayet eğlenceli etkinlikler yaptık. Bunlardan iki tanesi olan Fen ve Türkçe etkinliğini anlatacağız.
Önce fen etkinliği için üç gruba bölündük. Bizim olduğumuz gruba hayvanların bölümlerini bir kağıda şema üzerinde yazma etkinliği gelmişti. Diğer gruplar ise isimlerinin baş harfleriyle başlayan hayvan isimlerini bulmak gibi etkinlikler yaptılar. Bütün gruplar etkinliklerini bitirdikten sonra ise birbirimize hayvanları vücut diliyle anlattık. O da bizim için çok eğlenceliydi.
Daha sonra Eski Rum Yetimhanesi’nin önünde de Türkçe etkinliklerini yaptık. Türkçe etkinliği için dört gruba ayrılmamız gerekti. Etkinliklerden biri bize verilen kelimelerdeki ses olaylarının sayısını bulup o sayıya göre hayvan isimleri yazmaktı. Biraz zorlansak da sonunda yaptık. Bir diğer etkinlik ise bize verilen paragraftaki yazım yanlışlarını bulup doğrularını yazmaktı. Üçüncüsü ise bize verilen eserlerden hangisinin ada da geçtiğini bulmaktı. Son etkinliği ise maalesef o gruplara katılamadığımız için bilmiyoruz fakat biz çok güzel vakit geçirip eğlendik.
Can, Sarp, Selim, Ongun – Haz.C

Yön Verme Oyunu:
İki arkadaşımızın gözlerini bağladık aynı anda öğretmenimizin topları saklamasını bekledik.
Hoca topları sakladıktan sonra gözlerini bağladığımız arkadaşımıza Fransızca komutlar vererek topları bulmasını sağladık.
Cümle Kurma SP Oyunu:
3 farklı kağıt türünü birleştirerek öğretmenlerimiz ile ilgili cümleler kurduk.
Mazhar, Mehmet Cem, Mert – Haz.D

Akşam yemeğinden sonra, akşam aktiviteleri başladık. Şarkı söyleme aktivitesi çok güzeldi ve çok eğlendik. Yeni kelimeler öğrendik. Tiyatro aktivitesinde pek eğlendiğimiz söylenemez ama yinede yapılması gereken bir şeydi. Kitap okurken çok güzel zaman geçirdik hem güldük hem öğrendik. Kitabi hareketlerle birlikte daha iyi anladık. Keşke daha fazla aktivite olsaydı. Acıkçası başta bizi yukarı çağırdıklarında aktivitelerin saçma olacağını düşünmüştük ama oldukça güzel zaman geçirdik ve oldukça eğlendik.
Pelin, Defne Su -Haz.C

Geçen seneki çok zevk aldığım bir geziydi, çok yürümemize rağmen çok eğlendim. Oyunlar çok değişmemiş yerler yine aynı ama yine de her şey çok güzeldi. Kısacası çok yorulmama rağmen çok eğlendim.”
Buğra – Haz.D

daha fazla+
X