Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Çizgi Romanda Belgeselci ve Araştırmacı Akımların Sırlarını Aude Massot’dan Dinledik

25 Nisan 2022'de, çizer Aude Massot'nun Türkiye'deki çeşitli kültür ve eğitim kurumlarına yaptığı gezi kapsamında, Medyatek ekibi, çizgi romanın değişken evrenini tartışmak için okul sonrası bir toplantı düzenledi.

Aude Massot, MAUS, L’ARABE DU FUTUR, PYONG YANG, LE PHOTOGRAPHE gibi çizgi romanlardan ve hatta türün öncüsü Joe Sacco’nun eserlerinden söz edip belgesel çizgi roman ve röportaj çizgi roman dünyasına giriş yaptıktan sonra; kişisel yaratım süreci, senaristlerle işbirliği ve mesleğe bakışı hakkında konuştu.

Öğrenciler ve yetişkinler daha sonra illüstratörlük mesleğinin getirdiği memnuniyetler ve zorluklar hakkında fikir alışverişinde bulundular. MUN kulübü öğrencileri, BM’de Bir Sezon – Dünya Diplomasisinin Kalbinde adlı eseri hakkında sorular sordu. Aude Massot’nun, 2010-2014 yılları arasında BM’de muhabir görevini yerine getiren Karim Lebhour ile işirliği için hazırladığı, çizgi romanı ayrıca MUN öğrencilerimizin dikkatini çekti.

Buluşma Aude Massot’nun Medyatek kitaplarına yaptığı resimli ithafla sona erdi.

Aude Massot’ya nezaketi ve paylaşma zevki için teşekkür eder, kariyerinin mükemmel bir şekilde devam etmesini dileriz!

****

Aude Massot’un eserlerini keşfetmek ve medyatekten ödünç almak için kataloğumuza göz atın:

İşte bu buluşma hakkında MUN Kulübü üyesi öğrencilerimizin izlenimleri:

“25 Nisan 2022 tarihinde okulumuzun kütüphanesinde yazar Aude Massot’yu ağırladık. Kendisi, 2009’dan beri, Sarbacane, Steinkis ve Urban Comics ile birlikte; gurbetçilik, muhabirlik ve otobiyografi gibi kişisel deneyimiyle ilgili temaları araştıran çizgi romanlar yayınladı. Bizlerle birlikte yaptığı buluşmada ise ona ilham kaynağı olan şeylerden, çizime ve yazarlığa başlayış hikayesinden, bize eserlerinin ve ona ilham olan eserlerin içeriğinden bahsetti. Kendisinin, çizime olan doğal yeteneğinin yanında, bilgisayar üzerinden de farklı photoshop ve illüstrasyon teknikleri ile, resimler yaptığını öğrendik. Bize; Persépolis, Le photographe de mauthausen, Gaza 1956, L’Arabe du Futur 4, Québec Land, Pyongyang, Une Saison À l’ONU ve Ouagadougou pressé, gibi hem kendi yazmış olduğu hem de içeriğini/resimlerini sevdiği kitapları tanıttı. Daha sonra tanıttığı kitaplar içerisinden okul kütüphanesinde bulunanları hep birlikte inceledik, özellikle çizgi romanların görselleri hepimizi çok etkiledi. Aude Massot ile yaptığımız tanışmanın sonunda ise, kendisi, okul kütüphanemiz için, hatıra kitabının içine minik bir resim çizdi. Kendisine bu güzel buluşma için çok teşekkür ederiz.”

Pırıl, 10D

“Bu çarşamba, Fransızca MUN kulübümüzde, ben ve diğer bazı üyelerimiz Aude Massot ile tanıştık. Kim olduğunu bilmiyor olabilirsiniz, ki bu tamamen normal. Size biraz kendilerinden bahsediyim: Kendileri 27 Eylül 1983 doğumlu Fransız bir çizgi roman yazarıdır. Daha sonra Paris’te reklamcılık ve animasyon alanında çalıştı ve 2006 yılında Brüksel’deki Saint-Luc okulundaki çizgi roman atölyelerinden mezun oldu ve kariyerine Paris’te çizgi film ‘storyboarder’ı olarak başladı. Peki storyboarder ne demek? Film şeridi, bir anlatı planlayan bir grafik düzenleyicidir. Storyboardlar, bilgileri görsel olarak sunmanın güçlü bir yoludur; hücrelerin doğrusal yönünü ve hikaye anlatımını, bir süreci açıklamak ve zamanın geçişini göstermek için mükemmeldir. 2009’dan günümüze kadar, Sarbacane, Steinkis ve Urban Comics ile birlikte; göçmenlik, raporlama ve otobiyografi gibi kişisel deneyimiyle ilgili temaları araştıran grafik romanlar yayınlamakta. Kendisiyle yaptığımız bu buluşmada farklı çizgi roman türlerinden bahsettik. Ayrıca çizgi romanlardaki birçok referanslardan da bahsettik. Çizim tekniklerinden, çizgi romanlar için hangi programları – bu uygulama tabiiki de photoshop’tu – kullandığından bahsetti. Ayrıca bilgisayarda çizgi romanlarını illüstre etmek için de fotoğrafları kullandığını söyledi. Medyatek öğretmenlerimizle, medyatekte, bulunan çizgi romanlara baktık ve hepsini teker teker inceledik. Ayrıca kendisinin çizim stilinin doğal ve yetenek dolayısıyla olduğunu söyledi; ama aynı zamanda bir anda olmamış, kademeli bir biçimde sürekli kendini geliştirerek olmuş. Ayrıca, bizlere her illüstratörün ve her tasarımcının farklı bir tarzı olduğundan da bahsetti. Şahsen Aude Massot ile tanışmaktan onur duydum, benim için çok güzel ve bir o kadar da özel bir deneyimdi.”

Beren, 10A

X