Doğrudan 9. sınıfa başlamak ve genel olarak lise eğitimine geçiş yapmak, birçok öğrenci için bir yandan heyecan verici diğer yandan da kaygı verici bir aşama olabiliyor. Ortaokul arkadaşlarından ayrılmanın üzüntüsü yaşanırken, tamamen yabancı bir çevreyi keşfetmenin verdiği endişe de bunaltıcı olabiliyor.
Yeni okul yılının ilk günlerinde öğrencilerin zihinlerini çeşitli duygular ve endişeler doldurur: heyecan, tedirginlik, yalnızlık, can sıkıntısı, başarı, arkadaşlıklar, uyum ve daha birçok hissiyat. Hazırlık sınıfını okumamış olan 9. sınıf öğrencileri için, bir önceki yıl hazırlık sınıfında beraber okumuş ve tanışmış bir grup içerisinde uyum sağlayıp sağlayamayacaklarının belirsizliği ek bir zorluktur.
Bu öğrencilerin kaygılarını gidermeleri adına destek olmamız, sosyal ve akademik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmamız gerekiyor.
Öğrenciler arkadaş edinebildiklerini görünce, stresi idare edebildiklerini fark edince ve okulda kendilerini güvende hissettiklerini gördüklerinde uyum sağlama becerileri önemli ölçüde artar. Ancak bu beceriler, etkili çalışma yönetimi gibi, zamanın uygun şekilde idare edilmesi ve net hedeflerin belirlenmesi gibi akademik becerilerle desteklendiğinde, uyum süreci tamamen başarılı hale geliyor.
Sainte Pulchérie Lisesi Rehberlik Bölümü, 9. sınıfa doğrudan başlamış olan öğrenciler için uyum süreçlerini pekiştirmek amacıyla küçük gruplar halinde atölye çalışmaları düzenledi. Oryantasyon dersleri sırasında gerçekleşen bu oturumlarda bir yandan öğrencilerimiz hem duygularını hem genel düşüncelerini ifade edebildiler, diğer yandan beklentilerini ve endişelerini paylaşma fırsatı buldular. Stresi idare etmek için becerilerini geliştirmek, endişelerini aşabilmek ve arkadaşlık ilişkilerini yürütebilmek için stratejiler keşfettiler.