Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Radio Pulchérie'de Hoşgörü Programı

10. Sınıflar Radyo Programlarını Kaydediyor!

Ocak ayında, 10. sınıf öğrencileri Radio Pulchérie'de yayınlanmak üzere "hoşgörü" temalı bir radyo programı hazırlayıp kaydettiler. Her sınıf; ekip sorumluları, sunucular, gazeteciler ve teknisyenlerden oluşan iki gruba ayrıldı. Proje çevrimiçi gerçekleştirildi ve programın yapım sürecinde karşılaşılan birçok zorluk aşıldı. Öğrenciler, projeyi bitirdiklerinde emeklerinin buna değdiğini söylediler.

Ocak ayında, 10. sınıf öğrencileri Radio Pulchérie'de yayınlanmak üzere "hoşgörü" temalı bir radyo programı hazırlayıp kaydettiler. Her sınıf; ekip sorumluları, sunucular, gazeteciler ve teknisyenlerden oluşan iki gruba ayrıldı. Proje çevrimiçi gerçekleştirildi ve programın yapım sürecinde karşılaşılan birçok zorluk aşıldı. Öğrenciler, projeyi bitirdiklerinde emeklerinin buna değdiğini söylediler.

10. sınıf öğrencilerinin radyo projeleri hakkında Fransızca yazdıkları izlenimlerinin Türkçe çevirisi:

Öğretmenlerimizin yardımıyla projeyi planlamaktan, görev dağılımından ve konulardan sorumlu iki genel yayın yönetmeni seçtik. Teknisyenler Zoom üzerinden Mme Dilek’in yardımıyla montaj yapmayı öğrendiler. Gazeteci öğrenciler, “ayrımcılıkla mücadele” genel başlığını seçtiler, biz de sunucuları seçtik. Ardından; cinsiyetçilik, ırkçılık, kadın hakları ve homofobi konularındaki metinlerimizi yazdık. Metinleri bitirince, kayıttan önce genel prova yaptık.

Bu proje ilk online radyo projemizdi. Geçen seneki radyo projesine benzemiyordu, Fransızca düzeyimiz ilerlediği için düzey daha yüksekti. Üstelik ses kaydını ve montajı online yapmamız gerekti. Ders saatleri kapsamında iyi organize olmamız gerekiyordu.

Misyonumuz dünyada bir değişiklik yaratmaya katkıda bulunmak ve fark yaratmak. İnsanlara önemli sorunları hatırlatmak ve çözüm önerileri getirmek istedik. Araştırmalarımızı yaparken ve programları kaydederken kendimizi gazeteciymiş gibi hissettik.

“Fransızca telaffuzumu geliştirdim. Hem katılımcılar hem de dinleyiciler için etkili bir proje oldu.” Elif Işıl, Sunucu, 10/A

“Konular gerçekten beni etkiledi. Bu kadar önemli konulara dikkat etmediğimizi fark ettim.” Zeynep, Gazeteci, 10/A

* Bu yazı 10 A öğrencisi Esin tarafından kaleme alınmıştır.

X