Bazen en güzel fikirler belirsizlikten doğar! Evde kalma sürecinden çıkarabileceğimiz ders bu olabilir. Fransızca öğretim ekibi olarak öğrencilerin pedagojik yaklaşımlarını yeniden düşünerek, öğrencilerimiz için zihin açıcı olduğunu umduğumuz bir dizi yeni proje başlattık. Uzaktan gerçekleşen maceralardan bazılarına "zoom" yapalım.
İlk amacımız: öğrenim sürecinde yüksek başarı beklentimizden taviz vermemek
Ekibimiz müfredatın öğretim hedeflerinden ödün vermedi ve evde kalma sürecinde iki konu işledi:
Medya
| İletişimsel Hedefler | Sözcük Bilgisi ve Edebiyat Öğrenim Hedefleri | Dilbilgisi Hedefleri |
| Medya Tanımını Yapmak | Ön Ek ve Son Ekler | Geçmiş Zamanda Dolaysız Cümle Yapısı |
| Çeşitli Medya Türleri Hakkında Konuşabilmek | İsim Haline Getirmek | Tekrarlar: Edilgen Kip, Geçmiş Zaman, Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zaman Dilek Kipi, İlgi Zamirleri (“dont”, “où”) |
| Medyanın Avantajları ve Dezavantajları Hakkında Tartışabilmek | Medya Dünyasının Söz Dağarcığı | |
| Medyayı Otonom Olarak İzleyebilmek | Metin Türleri ve Özellikleri |
Arkadaşlık ve Aşk Mitleri
| İletişimsel Hedefler | Sözcük Bilgisi ve Edebiyat Öğrenim Hedefleri | Dilbilgisi Hedefleri |
| Gençlik Romanı Okumak ve Roman Hakkında Konuşmak | Söz dağarcığı: Mitler, Aşk, Arkadaşlık, Pennac’ın Romanı | Egzersizler: Şimdiki Zaman, Geçmiş Zaman, Dilek Kipi Şimdiki Zaman, Dilek Kipi Geçmiş Zaman, Geçmiş Zaman Mastar, Geçmiş Zamanda Dolaysız Cümle Yapısı, Zamirler, Tamamlayanlar |
| Bir Mit Yazmak | Edebi kavramlar: Anlatı, Anlatı şeması, Edimsel şema | |
| Farklı Kültürlerin Mitleri Hakkında Konuşmak | ||
| Bir Soyağacını Betimlemek |
Motivasyonu yüksek öğrenciler
İster ölçme-değerlendirme yapılan alıştırmalarda (dilbilgisi quiz, okuma parçasının ses kaydı), ister çeşitli dijital araçlarla başlatılan etkinliklerde olsun, öğrencilerimizin etkinliklere ilgi ve katılım gösterdiklerini ve zevkle çalıştıklarını fark ettik. Kullandığımız dijital araçlar arasında şunlar bulunmaktadır: Mentimeter (İstanbul hakkında bir tweet duvarı “Mur de Tweets sur Istanbul”), Learning Apps (dilbilimsel oyunlar), Google Form, Quizlet (sözcük bilgisi öğrenimi) ve Kahoot. Medyatek ile birçok ortak proje yürüttük: “sahte bir söylenti yaymak” ve “tanrıların mahkemesi” adında bir rol değiştirme oyunu.
Zoom: “Benimle İki Dakika”
Akıllara kazınan etkinliğimiz “Büyük Fransızca Sözlüsü”nün yerine, “Benimle İki Dakika” yarışmasını gerçekleştirdik. Böylece öğrenciler bir vlog ya da sesli günlük oluşturarak yaratıcılıklarını ifade etme imkanı buldular: ürettikleri çalışmalar şu anda lisenin sosyal medya kanallarında yayınlanmakta.
Öğrencilerin tasarladıkları çalışmalardan örnekler:
- Müzik, diziler, sinema gibi günlük konular hakkında yazılar
- Evde kalma sürecinin günlükleri
- Evde kalma sürecine has bir günün akışıyla ilgili video röportaj
- Youtube tarzı Fransızca öğretici videolar (pastacılık, çizim, çizgi roman)
- Fransızca açıklamasıyla birlikte sanatsal yaratımlar
Öğrencilerden gelen geri bildirimler son derece coşku verici:
“Bence bu etkinlik daha önce yaptıklarımıza göre daha eğlenceli. Eminim ki Fransızcam da gelişti. Evde daha iyi konsantre oluyorum. Bu etkinlik sayesinde, eğlendim ve Fransızcam gelişti.” (Muratcan)
“Bence bu etkinliği yapmak çok eğlenceliydi; mesela günlük hayatımda neler yaptığımı söyledim, açıkladım. Dolayısıyla bu etkinlik sayesinde kendiliğimden Fransızca konuşmuş oldum.” (Dila)
“Yazı yazarken rahat hissediyorum, yazarken her şeyden bahsediyorum ve eğleniyorum; çünkü çok zor ve alışılmadık bir dönem geçiriyoruz.” (Ayşenur)
Gelecekte de bunlara benzer etkinlikleri yeniden gerçekleştirmeyi umuyoruz!
9D sınıfından öğrencimiz Dora’nın videosu
9D sınıfından öğrencimiz Gülse’nin videosu
9D sınıfından öğrencimiz Zeynep’in videosu


