Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Erasmus+ Projesi İçin Malaga’da Son Günler

Malaga’daki son günlerinde öğrencilerimiz müze, çiftlik, botanik bahçesi gibi farklı çevresel mekanların ziyareti ve çalışma seansları etrafında gerçekleşen Avrupa Birliği Erasmus+ projesi için bir araya geldiler.

Erasmus+ programının amaçları doğrultusunda öğrencilerimiz İspanya Malaga seyahatleri boyunca biyolojik tarım uygulamaları, zirai ilaçlar, sağlıklı beslenme gibi önem arz eden çeşitli konular aracılığıyla çevresel sorunlar karşısında farkındalıklarını ve duyarlılıklarını arttırdılar.

Gezinin son günlerini kapsayan program:

• Malaga Botanik Bahçesi ziyareti
  • Colmenar Bal Müzesi ziyareti
  • Huerta Natura Organik Çiftliği ve Estepona Aleo Vera Çiftliği Keşifleri
  • Orkide Sergisi ziyareti
  • Seminerler
  • Yoga seansları
  • Video çekimleri

Erasmus+ proje ekibi üyesi iki öğrencimiz Malaga toplantısının üçüncü ve dördüncü günü ile ilgili izlenimlerini paylaşıyorlar:

“Bugünki ekolojik yolculuğumuz Malaga’yaydı. Bir saatlik otobüs seyahatinden sonra Hırvat ve İspanyol arkadaşlarımızla Malaga’nın Botanik Bahçesi’ni ziyaret ettik. Bahçe 1885 yılında bir aile tarafından kurulmuş ve 1994 yılında Malaga tarafından halka açılmış ve bu bahçenin içerisinde burayı özel kılan dünyanın farklı kıtalarından getirilmiş onlarca farklı bitki var olması bizi oldukça etkiledi. Bir – iki saatlik yeşil ve doğal gezimizden sonra bir parkta hep birlikte öğle yemeklerimizi yedik. Yemekten sonra Hırvat ve İspanyol arkadaşlarımızla sohbet edip birlikte top oynamak oldukça keyifliydi.
Öğleden sonra hep birlikte petek balı üretiminin bizzat arılar tarafından yapıldığı bir tepeyi ziyaret ettik. Tepeye çıkmadan önce arılardan korunmak için özel kıyafetler giydik. Tepeye çıktığımızda ise hepimiz heyecanlıydık. Petekleri incelemeye başladığımızda ise her yanımızda yüzlerce arı bizimle birlikteydi. Birçoğumuz için bu deneyim oldukça korkutucu olsa da kesinlikle unutulmazdı. Petek incelemesinden hemen sonraysa Malaga’nın bal müzesini ziyafet edip bal yapımı hakkında birçok bilgi alma şansını elde ettik. Günün yorgunluğunu ise Malaga’nın merkezinde arkadaşlarımızla gezerek attık ve daha sonra San Pedro’ya dönerek günümüzü tamamladık.”
İlayda Yavuz – 11D

“Yağmurlu bir güne uyandık. Hızlı bir kahvaltının ardından okuldaki yoga dersine gittik. Yoga ve NLP dolu bu ders sonunda herkes yaşamıyla ilgili derin düşüncelere dalmıştı. Eğitmenlerle biraz konuştuktan sonra organik bir çiftlik olan Huerta Natura’ya doğru yola çıktık. Geniş bir alanda birçok meyve ve sebze yetiştiren çiftlik sahipleriyle röportajımızın ardından yerel bir yiyeceği tatmak için oradan da ayrıldık. Bir çeşit kalamarlı sandviç olan öğle yemeğimiz balık ekmeği hatırlatmadı değil. Aloe Vera tarlalarına gezimiz günün son aktivitesiydi. Aloe Vera yapraklarından jel elde etmeyi
öğrenirken aynı zamanda Aloe Vera yemeye davet edildik. Garip bir tadı olsa da sağlıklı olması yememizi sağladı. Okaliptüs bahçesi gezimiz ve şehir turunun ardından evlere döndük.”
Orhun Tunal – 11D

Erasmus+ programı ve amaçları hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayınız.