Tarih Vakfı ve Orient-Institut Istanbul işbirliği ile gerçekleştirilen “Osmanlı Cephesinde Yeni Bir Şey Var: Cihan Harbine Yeniden Bakmak" isimli uluslararası sempozyumun kapanış günü okulumuzda gerçekleştirildi. "Gençler I. Dünya Savaşı’nı Konuşuyor" adlı bu etkinlik, 13 Nisan Pazar günü Sainte Pulcherie Fransız Lisesi başta olmak üzere birçok katılımcı okuldan gelen öğrenci, öğretmen, veli ve akademisyenin katılımıyla okulumuzda düzenlendi.
Sainte Pulcherie Fransız Lisesi, Alman Lisesi, Saint Joseph Fransız Lisesi, Robert Kolej, Üsküdar Amerikan Lisesi ve Getronagan Ermeni Lisesi öğrencileri 12 ülkenin lise ders kitaplarında I. Dünya Savaşı’nın nasıl anlatıldığına dair sunumlar yaptılar. Hazırlıkları yaklaşık 6 ay süren bu çalışmada, adı geçen okullardan yaklaşık elli öğrenci öncelikle 12 ayrı ülkenin ders kitaplarına ulaştılar, ardından bu kitaplarda I. Dünya Savaşı ile ilgili olan bölümleri Türkçeye çevirdiler ve son olarak da bu konuda sunumlarını hazırladılar.
Etkinlik günü öğrenciler sırayla, İngiltere, Fransa, İtalya ve Rusya ders kitaplarıyla ilgili sunumlarını yaptılar. Ders kitaplarında I. Dünya Savaşı nasıl ele alınıyor, nasıl bir dil kullanılıyor, hangi olaylar öne çıkarılıyor gibi soruları bu sunumlarında yanıtlamaya çalıştılar. İlk oturumun ardından Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü öğretim görevlisi Vangelis Kechriotis bir değerlendirme konuşması gerçekleştirdi.
İkinci oturumda, Almanya, Türkiye, ABD ve Polonya ders kitapları üzerine sunum yapılırken, son oturumda Sırbistan, Ermenistan, Hollanda ve Belçika ders kitapları üzerine hazırlanan sunumlar gerçekleştirildi. Sunumların sonunda Bilgi Üniversitesi Tarih Bölüm Başkanı ve Tarih Vakfı Başkanı Bülent Bilmez genel bir değerlendirme konuşması yaptı. Salonda yer alan öğrenci ve öğretmenlerimizin de katılımıyla yaklaşık kırk beş dakikalık çok verimli bir tartışma sürecinden sonra etkinliğimiz sona erdi.
Gelecek yıllarda da, daha çok okulun ve öğrencinin katılımıyla, “Genç Tarihçiler Kolokyumu” adıyla ve Tarih Vakfı işbirliğiyle çalışmalarımızı sürdürmeyi düşünüyoruz. Gençlerimizi sadece pasif alıcılar değil, düşünen, üreten ve tartışan bireylere dönüştürmek için bu tür etkinlik ve çalışmaların büyük önem taşıdığını düşünen okulumuz, bu tür etkinlikleri desteklemeye devam edecektir.
 

 
 
 
 
 
