Hedefler ve Program
Öğrencilerin bağımsız düşünme, bilimsel yöntemleri kullanma ve çalışma arzusunu geliştirmeleri hedeflenmektedir. Dersler ve uygulamalar Fransızcadır.
Haftada, her biri 40 dakikalık 2 ders
Öğretim ve Öğrenme Hedefleri
- Öğrencilere bileşiklerin ve elementlerin özelliklerini öğretme
- Öğrencilere kimya kavramlarını ve bunların günlük hayatımızdaki uygulamalarını kavratmak
Yıllık Program
Ünite I: Kimya Bilimi
Ünite II: Atom ve Periyodik Sistem
Ünite III: Kimyasal Türler Arası Etkileşimler
Ünite IV: Maddenin Halleri
Ünite V: Doğa Ve Kimya
Kullanılan Yöntemler
Tümdengelim yöntemine dayanarak:
- Bilgi birikimi oluşturmaya yönelik alıştırmalar ve uygulama alıştırmaları
- Teorik dersler, lisemizin “eSPrit” eğitim sitesindeki tamamlayıcı dersler
- Dijital araçlar
- Laboratuvar deneyleri
- Eğitici değerlendirmeler
Program ve Hedefler
10. sınıfta, 9. sınıfta edinilen bilgiler geliştirilmekte, maddenin yapısı ve elementlerin ve bileşiklerin özellikleri ve bunların günlük hayatımızdaki yerleri işlenmektedir. Dersler Fransızca olarak yapılmaktadır.
Haftada, herbiri 40 dakikalık 2 ders
Öğretim ve Öğrenme Hedefleri
- Modern bilimi kavrayabilmek için öğrencilere madde yapısının önemini öğretmek.
- Öğrencileri kimya konusunda yüksek öğrenime hazırlamak.
- Öğrencilere kimya kavramlarını ve kimyanın günlük hayattaki uygulamalarını öğretmek.
Yıllık Program
Ünite I: Kimyanın temel kanunları ve kimyasal hesaplamalar
Ünite II: Karışımlar
Ünite III: Asitler, bazlar ve tuzlar
Ünite IV: Kimya her yerde
Kullanılan Yöntemler
Tümdengelim yöntemine dayanarak:
- Bilgi birikimi oluşturmaya yönelik alıştırmalar ve uygulama alıştırmaları
- Teorik dersler, lisemizin “eSPrit” eğitim sitesindeki tamamlayıcı dersler
- Dijital araçlar
- Laboratuvar deneyleri
- Eğitici değerlendirmeler
Hedefler ve Program
Öğrenci 11. sınıfta kimyayı denemeye ve düşünmeye yönelecektir. Yorum yapma kabiliyetini geliştirerek, kimyasal hesaplamalar, gazlar, tepkime hızları ve çözünürlük dengeleri konularındaki bilgilerini derinleştirecektir. Dersler Fransızca olarak yapılmaktadır.
Haftada, her biri 40 dakikalık 3 ders
Öğretim ve Öğrenme Hedefleri
- Kimyasal tepkimelerin ve özelliklerindeki değişimin görselleştirilmesi,
- Kimyasal kavramların, kimyanın günlük yaşantımızda ve endüstride kullanım alanlarının öğretilmesi.
- Çevresel etkenlerin kimyasal tepkimeler üzerindeki etkilerinin açıklamalı olarak öğrenilmesi
Yıllık Program
Ünite I: Modern atom teorisi
Ünite II: Gazlar
Ünite III: Sıvı çözeltiler ve çözünürlük
Ünite IV: Kimyasal tepkimelerde enerji
Ünite V: Kimyasal tepkimelerde hız
Ünite VI: Kimyasal tepkimelerde denge
Kullanılan Yöntemler
Tümdengelim yöntemine dayanarak:
- Bilgi birikimi oluşturmaya yönelik alıştırmalar ve uygulama alıştırmaları
- Teorik dersler, lisemizin “eSPrit” eğitim sitesindeki tamamlayıcı dersler
- Dijital araçlar
- Laboratuvar deneyleri
- Eğitici değerlendirmeler
Hedefler ve Program
12. sınıfta elementler kimyası, organik kimya ve organik bileşikler öğrenilmektedir. Dersler Fransızca olarak yapılmaktadır.
Haftada her biri 40 dakikalık 4 ders
Öğretim ve Öğrenme Hedefleri
- Çeşitli organik bileşik türlerinin özelliklerinin ve günlük hayatta kullanım alanlarının öğretilmesi, aynı zamanda zehirli olabilen bazı organik maddeler tarafından oluşan kirliliğin incelenmesi
- Uygulamalarla öğrencileri deneysel el becerilerine alıştırmak, test çalışmaları ile kimya konularının daha iyi anlaşılmasını sağlamak
- Geçmiş senelerde öğrenilen bilgilerin derinleştirilmesi
Yıllık Program
Ünite I : Kimya ve elektrik
Ünite II: Organik kimyaya giriş
Ünite III: Organik bileşikler
Hidrokarbonlar (Alkanlar , alkenler , alkinler ve aromatik bileşikler)
Alkoller
Eterler
Karbonil Bileşikler (Aldehitler / Ketonlar)
Karboksilli Asitler ve türevleri
Ünite IV: Enerji kaynakları ve bilimsel gelişmeler
Kullanılan Yöntemler
Tümdengelim yöntemine dayanarak:
- Bilgi birikimi oluşturmaya yönelik alıştırmalar ve uygulama alıştırmaları
- Teorik dersler, lisemizin “eSPrit” eğitim sitesindeki tamamlayıcı dersler
- Dijital araçlar
- Laboratuvar deneyleri
- Eğitici değerlendirmeler
Konu anlatımı, alıştırmalar, problem çözümleri, deneyler, soru-cevap metodu, şemalar, tablo üzerinde çalışmalar ve özellikle yüksek öğrenime hazırlık için test çalışmaları.