Bülten SPécifique’in 25. sayısı Transaksiyonel Analiz ve öğrencilerimizin ego durumlarını kullanma eğilimleri hakkında bilgiler içeriyor.
Sınav haftası öncesinde sıkça duyabileceğimiz bazı cümleler:
- “Sana kaç defa sınavlara 3 gün kala ders çalışmaya başlama dedim; bak yine birikti bütün konular!”
- “Günü gününe ders çalışmalısın!”
- “Sınavlardan almayı düşündüğün puanların senin için ne kadar önemli olduğunun farkındayım.”
- “Sürekli sınavlardan konuşulmasından sıkıldım, ders-mers çalışmıyorum!”
- “Ortalamamı yükseltmek için hangi derslerin sınavlarına daha çok zaman ayıracağımı biliyorum.”
- “Son şansım bu sınav!”
- “Bana güvenenleri mahcup etmeyeceğim!”
Yukarıdakilerden daha da fazlası vardır elbet; buradaki örnekler çarpıcı olanlar arasından seçtiklerimiz… Sınav nesnel olarak her birey için benzer bir anlama sahip; ancak ona yüklenen anlamlar bir hayli farklı… Peki bu farklılık nasıl ortaya çıkıyor? Kendimize has bir iletişim dili kullanıp, bazen de bu dili tamamen değiştiriyoruz. Transaksiyonel Analiz(TA) ekolü, bu durumu farklı ego durumlarının etkisi altında olmak ile açıklıyor. Örneğin yukarıdaki ilk iki cümle “Kural Koyucu Ebeveyn Ego Durumu”nun sevdiği ve çok sık kullandığı cümlelerden.
Bülten SPécifique bu sayısında TA ve Egogramlar hakkında sizleri bilgilendirmeye çalışıyor. Üstelik 10. sınıf öğrencilerimize uyguladığımız Fonksiyonel Egogram Testi’nin sonuçları ile birlikte.
Keyifli okumalar!