Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Önerilen fikirlerin fizibilitelerini görmek ve gerçekleşmelerini sağlamak için hepimizin angajmanına ihtiyaç olduğunu unutmadan incelemeleri sürdürme zamanıdır.

Planetary Health Masterclass

Üç senedir yurt dışında yüksek öğrenime hazırlanan 12 OPE sınıfları, bir akademisyen tarafından yönetilen bir haftalık yoğun Masterclass programına katılıyor. Paul Valéry- Montpellier III Üniversitesi'nde genel ve karşılaştırmalı edebiyat profesörü Gérard Siary'nin ardından Norveç'in South-Eastern Üniversitesi’nde felsefe profesörü Guro Hansen Helskog’u ve 2020 senesinde Toronto'daki York Üniversitesi'nde çevre etiği profesörü İdil Boran'ı ağırladık. Bir hafta boyunca öğrenciler çevre konusunda çalıştılar.

Üç senedir yurt dışında yüksek öğrenime hazırlanan 12 OPE sınıfları, bir akademisyen tarafından yönetilen bir haftalık yoğun Masterclass programına katılıyor. Paul Valéry- Montpellier III Üniversitesi'nde genel ve karşılaştırmalı edebiyat profesörü Gérard Siary'nin ardından Norveç'in South-Eastern Üniversitesi’nde felsefe profesörü Guro Hansen Helskog’u ve 2020 senesinde Toronto'daki York Üniversitesi'nde çevre etiği profesörü İdil Boran'ı ağırladık. Bir hafta boyunca öğrenciler çevre konusunda çalıştılar.

Masterclass, adından da anlaşılacağı gibi, bir “usta” tarafından yürütülen bir eğitim programıdır. Sainte Pulchérie Lisesi’nde, öğrencilere “üniversitedeki gibi” dersleri tattırmak ve onlara bir hafta boyunca yabancı akademisyenlerin huzurunda yüksek öğrenime genel bir bakış sunmayı amaçlamaktadır. Böylece üniversitede yapacakları çalışmalara daha iyi hazırlanmak için çeşitli yöntemleri şimdiden uygulama fırsatı bulurlar : sunumların hazırlanması, sözlü sunumlar, bir amfide not alma, proje geliştirme, bir akademisyenle etkileşim… Masterclass Fransızca veya İngilizce, hatta bu yıl olduğu gibi her iki dilde de gerçekleşebilir. Masterclass kavramı klasik “atölye çalışmalarından” farklıdır. Başlangıçta müzik alanında yaygın olan Masterclass terimi, faaliyet gösterdiği alanda tanınan bir profesyonelin katılımıyla düzenlenen ve öğrencilerin uygulamaya yönelik çalışmalarına imkan veren kısa ve yoğun bir eğitimdir. Sainte Pulchérie Lisesi, 2018’de Masterclass konseptini ilk kez uyguladı ve bu ilk denemenin başarısından sonra, edebiyat ve bilimin çeşitli alanlarında projeyi sürdürmeye karar verdi.

Felsefe Doktoru İdil Boran, Kanada’da Toronto – York Üniversitesi’nde Felsefe Bölümünde Doçent, ve Toronto’daki Dahdaleh Küresel Sağlık Araştırmaları Enstitüsü’nde Gezegensel Sağlık Araştırma Programı Direktörüdür. Aynı zamanda Almanya’da Bonn’da bulunan Alman Gelişim Enstitüsü (Deutsches Institut für Entwicklungspolitik) DIE’de yardımcı araştırmacıdır. Uzmanlık alanı, dünyanın dört bir yanındaki büyük iklim anlaşmalarında çevre etiği ile bağlantılıdır. Öğretmen, araştırmacı ve konferansçı kimliğiyle öğrencilerimize gezegenimizin sağlığının sorunları hakkında düşünmeleri, aynı zamanda harekete geçerek değişime katkıda bulunmak için yerel eylemler önermeleri adına yol gösterdi.

Öğrenciler daha sonra Bayan Boran’a sundukları konuyla ilgili ilk çalışmaları Fen, İngilizce ve Tarih dersleri kapsamında gerçekleştirdiler. Konferanslar, çalıştaylar, atölyeler açısından zengin bir haftadan sonra, sahnede, lisede ekolojik yaşam kalitesini iyileştirmek için somut eylem önerilerinde bulundular : aromatik bitki yetiştirelecek bir duvarın koridorlarda oluşturulması, üniforma ve kitap takas projesi, basketbol sahasında permakültür bostan, çatıda sebze bahçesi ve yağmur suyu hasadı… Birbirinden özgün fikirlerini paylaşan öğrenciler yaratıcılıklarını iradeyle harmanlayarak çalışmanın, toplumsal değişim için muazzam bir kaldıraç olduğunu kanıtladılar. Şimdi önerilen fikirlerin fizibilitelerini görmek ve gerçekleşmelerini sağlamak için hepimizin angajmanına ihtiyaç olduğunu unutmadan incelemeleri sürdürme zamanıdır.

Bu arada size “dünyadaki tüm mutluluğu” diliyoruz!

Sainte Pulchérie Lisesi, İdil Boran’a pozitif enerjisi, cömert katılımı, öğrencilerimize zaman ayırdığı ve her birimize aşıladığı değişim perspektifleri için teşekkür eder. Projenin başarıyla sonuçlanması için emek veren tüm öğretmenlere teşekkür ederiz

 

X