Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Öğrencilerin Düzenlediği Bilimsel Okul Gezisi

11. sınıflardan 54 FM öğrencisi 16 - 20 Nisan tarihlerinde Grenoble’a gitti. Turuncu Sınıf, öğrencilerin tamamen kendilerinin düzenlediği bir okul gezisi. Böylece frankofon bir ortamda otonom olmayı öğreniyorlar. Öğrenciler iki gün boyunca frankofon bilim insanları ve araştırmacıların atölyelerine katıldı.

Grenoble’da Turuncu Sınıf

Kendi kendini yöneten bir okul gezisi nedir?
Öğrencilerin kendilerinin düzenledikleri okul gezisi, herşeyin öğrenciler tarafından tasarlanıp düzenlendiği bir gezidir.

Öğrenciler nasıl organize oldu?
Üç ay boyunca, dört gönüllü öğrenci projenin koordinatörlüğünü üstlendi. Yapmak istedikleri etkinliklere yönelik öğrenci komisyonları oluşturdular ve toplantılar düzenlediler. Araştırma ve tartışma süreçlerinin ardından, gezinin nihai programı belirlendi. Katılımcıların seçimleri göz önünde bulunduruldu. Hem bütçe, hem etkinliklerin lojistiği, hem de Fransa’daki paydaşlarla iletişim öğrencilerin sorumluluğundaydı. Bu sene, 11C sınıfından Mert ve Ada, ve 11D sınıfından Zeynep ve Naz proje yöneticisi olarak çalıştı.

İşte öğrencilerin seçtiği ve proje sorumlularının yönettiği etkinlikler:

  • Kültürel etkinlikler: rehberimiz Mert ile Grenoble Katedrali ziyareti.
  • Spor etkinlikleri: Gülce, Mert ve Zeynep ile accro-Bastille; Ada, Engin ve Andrey ile rafting; Naz ile buz pateni ve “Bubble Bump maçı”.
  • Fransa mutfağı: Bora “La Voisine” restoranında akşam yemeği düzenledi.
  • Akşam etkinlikleri: hostelde bir akşam; Zeynep, Naz, Laden, Selin ve Talya ile bowling; Finlandiya’dan “Ensiferum” grubunun konseri.
  • Berk, Işıl ve Nilsu’nun rehberliğinde kent gezisi. Grenoble sakinleriyle karşılaşma ve Fransızca iletişim kurma deneyimi.

Bilimsel araştırma dünyasının kalbinde dolu dolu iki gün

Mikro ve nanoteknolojinin Avrupa’da ilk merkezi olan MINATEC(micro and nanotechnology innovation campus), nano@school ve CIME Nanotech işbirliğiyle, öğrencilerimiz çeşitli atölyelere katılma imlanı buldu (mikroçip, fotovoltaik, nanodünya ve biyoteknoloji). Ardından ESRF European Synchrotron’da geçirdiklerin ikinci gün boyunca synchrotron@school programı kapsamında ışık dalgaları konusunu işlediler.

Bu gezi, öğrencilerimizin fen bilgilerini pekiştirmelerini ve verili bir problemi metodik olarak çözmek için araştırmacı gibi davranmalarını sağladı. Ayrıca, Avrupa’nın büyük araştırma laboratuvarlarında iki gün boyunca bilim insanlarının gündelik iş yaşantılarına tanıklık ettiler ve araştırmacı mesleğini yakından tanıdılar.

daha fazla+
X