Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Güncelleme Tarihi : 2023 Eylül Bu bölümde yer verilen "İç Disiplin" Yönetmeliği okulumuzdaki disiplin kurallarını içermektedir.

ÖĞRENCİNİN SORUMLULUKLARI 

a- OKULA GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 

Öğrenciler okula formayla gelirler. Tıraş olmamış, makyaj yapmış veya forması uygun olmayan öğrencilerin derslere girmesine izin verilmez. Bu öğrenciler üzerlerini değiştirmeleri (ertesi gün yıkanmış olarak iade edilmesi şartıyla forma temini) ya da tıraş olmaları/makyajlarını silmeleri için bir Müdür Yardımcısının odasına gönderilirler ve kendilerine bir ihtar yapılır. 

 

Öğrencilerin, okul idaresinin izni olmadan, derslerin bitiminden önce okuldan çıkmaları kesinlikle yasaktır. Dersler bitmeden okuldan çıkmak için özel izin talepleri ilgili Müdür Yardımcısına en az 24 saat önceden yapılmalı ve talep için geçerli bir gerekçe gösterilmelidir; bu taleplerin kabul edilmesi veya reddedilmesi, Yönetim Kurulu ve okulun kurallarına uygun olarak, Müdür Yardımcısının inisiyatifindedir.  

 

Ana avluda Bayrak Töreninin yapıldığı Pazartesiler haricinde (bakınız TÖRENLER), öğrenciler okula gelir gelmez sınıflarına çıkabilirler. 

b- ASANSÖRÜN KULLANIMI 

 

Bina tarihi eser olarak sınıflandırıldığından, asansörün aslına uygun olarak yenilenmesi ve kullanımı son derece sıkı kurallara bağlıdır.

Ayrıca, sadece bir karta sahip olanların, yanlarında bulunacak bir arkadaşlarıyla asansörü kullanmalarına izin verilmektedir. Bu kart tıbbi bir belgenin ibrazıyla Müdür Yardımcıları tarafından ve sadece bahse konu belgede belirtilen süre için verilmektedir.  

Bu kart hiçbir şekilde başka bir öğrenci tarafından kullanılamaz. Ayrıca asansöre ikiden fazla kişinin binmesi de kesinlikle yasaktır. 

Yönetmeliğe uyulmaması uyarıya neden olacaktır. 

Kartın kaybolması durumunda, ödemesi öğrenci tarafından yapılacaktır. 

c- FORMA 

Milli Eğitim Bakanlığının yönetmeliği gereğince, öğrenciler okula formayla gelirler. Formaların temiz ve uygun şekilde giyilmesi gerekmektedir. Yönetmeliğe uyulmaması uyarıya neden olacaktır.   

 

Forma kurallarına uyulmasının iki amacı vardır: 

  • Mustafa Kemal Atatürk’ün arzuladığı cumhuriyet değerlerine saygı; 
  • Profesyonel bir ortamda talep edilen gerekliliğin öğrenilmesi. 

 

Formayı giyen her öğrenci liseyi temsil etmektedir ve bu nedenle de okulda ve okul dışında, gerek spor karşılaşmalarında, gerek sokakta, farklı etkinliklerde ve sosyal medyada uygun şekilde hareket etmek mecburiyetindedir.

 

Öğrenciler aşağıdakileri giyebilirler: 

  • Okul arması işlemeli siyah pantolon (ya da kızlar için diz boyundan yatay bir el kadar yüksek siyah etek/şort etek) ;
  • Okul arması işlemeli beyaz veya siyah polosu (kısa veya uzun kollu) ya da tişörtü; 
  • Okul arması işlemesi V yaka siyah kazak, siyah sweatshirt ya da siyah mont; 
  • Sadece spor derslerinde, eşofman (hem üst hem alt). 

 

Öğrenciler aşağıdakileri yapamazlar: 

  • Makyaj yapmak, oje sürmek, takma tırnak takmak;
  • Küpe de dahil olmak üzere, çok sayıda takı takmak;
  • Kulak dışında başka bir bölgede görünür şekilde piercing takmak, ve piercing’i gizlemek için üzerine yara bandı yapıştırmak ya da maske takmak ;
  • Polonun altına renkli tişört giymek;
  • Formanın kazağını / swetshirt’ünü / kapşonlu hırkasını giymeden sınıf içinde manto giymek veya şal takmak. Eldiven veya herhangi bir tür şapka takılması kesinlikle yasaktır. 

 

Saç ve sakal 

Saç hangi uzunlukta olursa olsun, yüzün her zaman açıkta ve görünür olması gerekmektedir. 

Saçların boyanması ve gölge/röfle yapılması yasaktır. 

 

Erkek öğrencilerin sakal tıraşı olmaları zorunludur. 

 

Ayakkabılar 

Koyu renk ya da beyaz renkte sokak ayakkabıları, botlar ve spor ayakkabıları giyilmesi kabul edilecektir.

Çorap 

Koyu renklerde kısa ya da uzun çoraplar ve külotlu çoraplar giyilmesi kabul edilecektir. 

 

Forma yönetmeliğine uymayan her öğrenci tıraş olması/ makyajını silmesi veya okul tarafından hazır bulundurulan giysilerden birini ödünç alarak üzerini değiştirmesi için kendi Müdür Yardımcısının odasına gönderilecektir.  

Ödünç alınan giysi ertesi gün yıkanmış olarak Müdür Yardımcısına iade edilecektir. 

 

d- DERSLERE DEVAMLILIK VE GEÇ KALMA 

Öğrenci devamlılık kurallarına uymak zorundadır.

 

Devamsızlık 

Öğrenci arka arkaya en fazla iki (2) günlük devamsızlığını yasal temsilcisi (“veli”) tarafından elle yazılmış ve imzalanmış bir “dilekçe” ile gerekçelendirebilir.  

İki (2) günü geçen devamsızlıklar ya da ortak sınavlara katılamama durumlarında, öğrenci bir doktor raporu getirmelidir. Aynı şekilde ortak sınavlardan iki gün önce okula gelmeme durumunda da doktor raporu sunulması gerekmektedir. (Veya başka bir resmi belge)

 

“Dilekçeler”, doktor raporları veya resmi diğer belgeler (Vize/pasaport randevusu, M.E.B. kaynaklı bir aktivite, vb), derslere başladıktan sonraki en geç beş (5) iş günü içinde ilgili Müdür Yardımcısına getirilmelidir, bu süre geçtikten sonra yapılan devamsızlık özürsüz(=resmi belgesiz) olarak sayılacaktır. 

İki (2) sömestrin tamamında resmi bir mazereti olmadan beş (5) günden fazla devamsızlık yapan öğrenci takdir veya teşekkür belgesi alamaz. 

 

Lise kapsamındaki bir faaliyete veya M.E.B.’nin bir faaliyetine devamsızlık not edilecek ancak devamsızlık günlerinde sayılmayacaktır(=faaliyet).

 

Öğrenci, bir doktor raporu olsa bile, ne herhangi bir şekilde sınavdan sonra okuldan ayrılabilir, ne de bir sınav gününde okula 1. dersten sonra gelebilir.  

Bir ara sınavda ya da genel sınavda olmayan öğrenci, okula döndüğü gün, derslerden sonra ara sınavı veya genel sınavı için telafi sınavına girer telafi sınavının kesin zamanı ve yeri Müdür Yardımcısı ve/veya öğretmen tarafından öğrencilere e-mail ile bildirilecektir).

 

Yirmi (20) günlük mazeretli (“özürlü”) devamsızlığı ve/veya mazeretsiz (“özürsüz”) on (10) günü geçen her öğrenci, genel ortalaması kaç olursa olsun, doğrudan sınıfta kalacaktır.

 

Geç kalmalar 

Okula birinci dersten (sınav günü hariç) sonra gelen ya da bir teneffüsten sonra sınıfa geç gelen öğrenci (hatırlatma: zil çaldıktan sonra öğrencilerin sınıfa girmesi için bir dakikaları vardır, zil sınıfa dönmeleri için uyarıdır.) yarım gün devamsız sayılacaktır. 

Öğrenci derse girebilmek için, öğretmenine vermek üzere, kendi Müdür Yardımcısından (ya da kendisininki müsait değilse, başka bir müdür yardımcısından) geç kâğıdı almak zorundadır. 

Birinci derse beş (5) kere geç kalan öğrenci otomatik olarak yarın gün devamsızlık yaptırımı ile cezalandırılacaktır (e-okul)

Günün diğer saatlerindeki derslere herhangi bir gecikme, doğrudan yarım günlük mazeretsiz devamsızlık cezasının sayılmasına neden olacaktır.

Bir sömestr boyunca yedi (7) kereden fazla geç kalan öğrenci derslerden sonra okulda cezaya kalacaktır, ardından on dördüncü (14) geç kalmada Disiplin Kuruluna sevk edilecektir. 

 

e- DERSLER

Uyulması gereken ilkeler 

Okulda, elektronik cihazların (cep telefonları, fotoğraf makinaları) izin alınmadan kullanılmaları yasaktır. Aynı şekilde doğrudan ya da dolaylı olarak internete bağlanabilen, fotoğraf çekebilen ya da depolayabilen cihazların (örneğin “akıllı saatler”) kullanılmaları da yasaktır. İlk dersten önce bu cihazların ilgili müdür yardımcısına teslim edilmeleri ya da sınıf dolabının bu amaç için öngörülmüş olan bölümüne konulmaları gerekmektedir. Sınıf temsilcisi bölmeyi anahtarla kilitleyecek ve anahtarları ilgili Müdür Yardımcısına teslim edecek ya da telefonları içeren kutuyu Müdür Yardımcısına götürecektir. 

Kulüp saatlerinde, öğrenciler kulüplere gitmeden telefonlarını alacak ve kulüp saati başlangıcında kulüp sorumlusu olan öğretmene teslim edeceklerdir. 

İdare bu cihazların kaybolmasından sorumlu değildir.

Bir öğrencinin cep telefonunu kullanırken yakalanması durumunda, öğretmen durumu derhal Seviye sorumlusuna bildirmelidir;

  • İlk seferinde Müdür ve Müdür Başyardımcısı tarafından öğrenciye resmi uyarı verilir.
  • İkinci kez yakalanan öğrenci ise Disiplin Kuruluna yönlendirilir.

Artık güvenlik nedeniyle dönem sonuna kadar telefonlara el konulmayacak.

Okulun malzemelerine zarar veren ya da bozan öğrenci Milli Eğitim disiplin düzenlemesine göre cezalandırılacaktır. Öğrenci kendisinin sorumlu olduğu zararı ödeyecektir.

 

Sınıf kuralları aşağıdaki gibidir:

  • İzin almadan tuvalete gitmek, derslerde bir şey yemek (İlgili seviye sorumlusu tarafından onaylanan pedagojik bir faaliyet bağlamı hariç), dersten başla bir şey yapmak (müzik dinlemek, video seyretmek, e-mail göndermek…) yasaktır. 
  • Çalışma için gereken malzemeyi derslerin başında hazırlamak.
  • Herkesin sözlerine saygı duymak (büyüklerinin olduğu gibi yaşıtlarının da), dersleri dikkatli bir şekilde dinlemek, derslere katılmak, ciddi bir şekilde not tutmak, söylenen ya da yazılanın doğru olduğundan emin olmasa bile kendisini dersin dilinde ifade etmek, konuşmak.
  • Her kişiye karşı uygun bir dil kullanımı.

 

Sınıflarda düzen ve temizlik  

Öğle tenefüsü boyunca sınıflarda bir şey yemek kesinlikle yasaktır. Buna karşın, öğrenciler eSPace salonlarında ve eSPresso’da ve 12. Sınıflarda sınıflarında yemek yiyebilirler. LaboSPhère’de yemek yemek de kesinlikle yasaktır. 

 

Sınıflarının temizliğinden bütün öğrenciler sorumludur. 

Öğrenciler (tıpkı öğretmenleri gibi) öğle teneffüsünde ve dersler bitince ışıkları söndürmekle sorumludurlar. Aynı şekilde, kışın, gün sonunda camları kapatmakla da sorumludurlar. 

 

Sadece üzerinde isim yasan dosyalar içindeki defter, kitap ve kılavuzlar raflara veya dolaplara yerleştirilebilir. Rafların sınıf öğretmeninin gözetimi altında düzenli bir şekilde yerleştirilmeleri gerekmektedir. Bütün kitap, dosya, defter, spor giysilerinin üstünde isim yazmalıdır. 

 

Revir

Hasta olan bir öğrencinin, içeride günde en fazla bir ders saati kadar kalabileceği revire gitmeden önce sınıf temsilcisi eşliğinde bir Müdür Yardımcısından izin alması gerekmektedir. Eğer öğrencinin durumu kötüleşirse ya da iyiye gitmezse ve hemşirenin ve Müdür Yardımcısının ortak kararıyla, okul idaresi gelip öğrenciyi almaları için ebeveynlerine haber verecektir. 

 

Aileyle yalnızca Seviye Sorumlusu veya hemşire iletişime geçebilir. Öğrenci doğrudan ailesine yazmamalı, durumu değerlendirerek aileyle iletişime geçecek olan Seviye Sorumlusu aracılığıyla iletişime geçmelidir. Aynı durum ebeveynler için de geçerlidir: Çocuklarıyla iletişim okul günü boyunca Seviye Yöneticisi aracılığıyla gerçekleşmelidir.

 

Kuralların her türlü ihlali bir uyarıya yol açacaktır:

  • Kurallara ilk olarak uyulmadığı takdirde öğrenciye uyarı mektubu gönderilir;
  • İkinci seferinde, okulda çalışmaya bırakılır. (40 dakika)
  • Üçüncü seferinde, derslerden sonra bir kez daha okulda bırakılır. (1 saat)
  • Dördüncü seferinde, Rehberlik Servisi ile görüşülür.
  • Beşinci seferinde, öğrenci, kurallara uyma taahhüdünü imzalamak üzere seviye sorumlusu tarafından ebeveynleri ile birlikte çağrılacaktır.
  • Altıncı seferinde, öğrenci derslerden sonra okulda bırakılır. (1 saat 20 dk)
  • Yedinci seferinde, Müdür ve müdür Başyardımcısı tarafından kayıtlara geçecek resmi bir uyarı alır.
  • Sekizinci seferinde, öğrenci Disiplin Kurul’u ile görüşür.

 

f- DEĞERLENDİRME

Resmi Sınavlar 

  • Resmi not sayısı 

Ders yılı 2 yarıyıl şeklinde düzenlenmiştir. 

Fransızca için haftada ikiden fazla performans notunun olduğu hazırlık sınıfları haricinde, her ders için iki yazılı sınav notu ve iki performans notu verilir

  • Resmi değerlendirmelerin not sistemi 

 

Yazılı sınav: Yazılı sınav 100 puan üzerinden değerlendirilir.

 

Performans notu: Performans notu 100 puan üzerinden değerlendirilir ve bölüm toplantılarında (ders yılı başlangıç zümresi) ilgili sınıf seviyesi ve dersin eğitim ekibi tarafından belirlenen kriterlere göre verilir. 

Bu kriterler arasında yazılı sınav tipi değerlendirmeler olabilir. Bu tür ölçme-değerlendirmeler için Pedagoji Kurulu ve İdari Kurul tarafından belirlenen kurallar aşağıdaki dosyada mevcuttur :

Performans nota giren değerlendirme tablosu

  • Yıllık Proje (9.-10.-11. sınıf)

Her sınıf için, her derse belirli bir maksimum sayıda Yıllık Proje tanımlanır. Öğrencinin istekleri doğrultusunda Sınıf Öğretmeni, Yıllık Proje konusunu her öğrenciye kendi tercihleri ​​arasından atayacaktır. Daha sonra her öğrenci, kendisini yönlendiren öğretmeniyle iletişim halinde, Zümrenin önerdiği listeden kendi konusunu seçmeli veya öğretmen tarafından onaylanması gereken bir konuyu kendisi önermelidir.

 

Yıllık proje konusu seçildiği ders ile doğrudan alakalı olmalıdır. 

Bu yıllık proje, ilgili Zümre tarafından belirlenen kriterlere göre 100 puan üzerinden değerlendirilecektir. Pedagojik takibin etkili bir şekilde yapılabilmesi amacıyla bu 100 puan, son teslim tarihleri ​​her eğitim-öğretim yılının başında belirlenecek olan 3 aşamada verilmektedir. Zümre başkanları ve sınıf öğretmenleri, takip edilecek prosedür hakkında öğretmenleri bilgilendirir.

  • Uyarılar

 

Ortalama Hesaplama : Bir dersin dönem notu yazılı sınavların sonuçlarının, performans notlarının ve yıllık projenin ağırlıklı ortalaması alınarak (derslerin ders saatleri sayısına göre) hesaplanır.

Hazırlık sınıfında, 9., 10. ve 11. Sınıflarda Fransızca “Büyük Sözlü” her dönem yapılır. Alınan not performans notuna dahil edilir. Bu sözlü sınav resmi bir sınavdır bu nedenle, resmi sınav yönetmeliği bu sınav için de uygulanır.

 

Bir dersin dönem notu aşağıdaki tabloya göre değerlendirilir:

 

NOT

0 – 49,99

50 – 59,99

60 – 69,99

70 – 84,99

85 – 100

DEĞERLENDİRME

Geçmez

Geçer 

Orta

İyi 

Pekiyi 

 

MEB’in (Türk Milli Eğitim Bakanlığı) üst sınıfa geçmeyle ilgili yönetmeliği 

 

Bir dersin değerlendirilmesi 

Bir dersten başarılı olmak için iki durum mevcuttur:

  • Ya iki sömestrin aritmetik ortalaması en az 50/100’dir,
  • Ya da 2. Sömestrde elde edilen ortalama en az 70/100’dir (bu durumda, 1. Sömestrde elde edilen ortalama ne olursa olsun).

 

Doğrudan üst sınıfa geçme 

Üst sınıfa doğrudan geçebilmek için bir öğrencinin, 9. Sınıfa geçebilmek için sadece Fransızca ve Türkçe derslerinin dikkate alındığı Hazırlık sınıfı haricinde, sürmekte olan senenin bütün derslerinden geçmesi gerekmektedir.

Borçlu geçme 

Bir öğrenci sınırlı sayıda dersten borçlu (geçemediği dersler) olarak üst sınıfa geçebilir) :

  • Öğrenci bir üst sınıfa en fazla 3 dersten borçlu olarak geçebilir.
  • Eğer öğrencinin bir önceki seneden borcu dersleri varsa, borcu olduğu derslerin toplamı 6 dersi geçemez.

 

Not ortalaması ile geçme

Eğer öğrencinin yıllık not ortalaması 100 üzerinden 50’nin üstündeyse, bir üst sınıfa not ortalaması ile geçer.

 

Baraj dersleri 

Hazırlık sınıfında, öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, Fransızca ve Türkçe derslerinden mutlaka geçmesi gerekmektedir.

 

  1. ve 10. Sınıflar için, eğer bir öğrenci bir üst sınıfa geçebilecek durumdaysa ama Fransızca ve/veya Türk Dili ve Edebiyatı derslerinden geçememişse, yıl sonundaki genel not ortalaması 100 üzerinden 50 veya daha üstü olsa bile, borçlu olduğu bu ders veya dersler sonraki seneye aktarılacaktır. 

 

  1. sınıflar için, eğer bir öğrenci bir üst sınıfa geçebilecek durumdaysa ama Dil ve Anlatım dersinden geçememişse, yıl sonundaki genel not ortalaması 100 üzerinden 50 veya daha üstü olsa bile, borçlu olduğu bu ders sonraki seneye aktarılacaktır. 

 

Telafi Sınavı 

Sorumluluk sınavı (Sorumluluk)

Millî Eğitim Bakanlığının yönergelerine istinaden, ilgili Müdür Yardımcısı ve ilgili dersin bölüm başkanının işbirliğiyle, üç sorumluluk sınavı düzenlenecektir. Bu sınavların biri Eylül ayında, biri Şubat ayında ve bir diğeri de Haziran ayında yapılır. Bunlar daha önceki yıllarda geçer not alınamayan derslerin sınavlarıdır. Sorumluluk sınavları ders saatleri içinde veya dışında, hatta hafta sonunda bile düzenlenebilir.

Öğrenci sorumluluk sınavından 100 üzerinden 50 alırsa borcu silinir.

Dikkat! Bu sınavlarda alınan notlar yeni genel not ortalamasının hesaplanmasında, ortalamayı düşürüyor olsalar bile, hesaba katılmaktadır. 

Seviye Sınavı (Yeterlilik Sınavı)

Hazırlık sınıfını geçemeyen öğrenciler (aynı zamanda doğrudan 9. Sınıfa geçmek isteyen yeni öğrenciler), Türkçe ve Fransızca seviye sınavına gireceklerdir. 9. Sınıfa geçebilmek için öğrencinin bu sınavların her birinden 100 üzerinden en az 70 alması gerekmektedir. 

Uyarılar : Bir öğrenci lise eğitimi boyunca sadece bir kere (hazırlık sınıfı hariç) sınıfta kalabilir. 

Bir öğrenci ancak 12. Sınıfta yıllık not ortalaması 100 üzerinden en az 50 veya üzerinde ise ve geçen senelerden borçlu olduğu bütün derslerinden geçmişse mezun olabilir.

 

g- TENEFFÜSLER 

Büyük teneffüs (ara – yemek)

Anahtarlardan sorumlu olan sınıf temsilcisi sınıfını büyük teneffüsün başında kilitlemek ve derslerden önce de açmakla sorumludur. 

 

Kütüphane ve laboratuvarlar büyük teneffüs boyunca bütün öğrenciler için açıktır ama bu alanlarda bir şey yemek kesinlikle yasaktır.

 

Hazırlık sınıflarının 4. katta bulunan, otonomi salonu, eSPace, yürütülen Otonomi derslerinde kararlaştırılacak bir tarihten itibaren olmak üzere, sadece Hazırlık sınıfları için açıktır.

  1. sınıfların otonomi salonu olan eSPresso, yürütülen Otonomi derslerinde kararlaştırılacak bir tarihten itibaren olmak üzere, sadece 9. Sınıf öğrencileri için açık olacaktır. 

Otonomi sınıfı olan 10. ve 11. sınıfların otonomi sınıfları çalışma alanı olduğu için yemek tenefüsünde açık değildir.

 

Büyük teneffüs sırasında, öğrenciler ana avluya ve arka avluya geçmekte özgürdürler. 

 

Büyük teneffüs sırasında, 12. Sınıf öğrencilerinin sınıflarında kalmalarına ve sınıflarını sonraki dersler için temiz tutmaları kaydıyla yemeklerini orada yemelerine izin verilmektedir. Kantine inmiş olan 12. sınıf öğrencilerinin tekrardan sınıflara çıkmasına izin verilmeyecek.

Su sebillerinin kullanımı 

Su sebilleri teneffüsler sırasında kullanılacaktır. 

Su sebilinin kullanımı nedeniyle derse geç kalınması kabul edilmeyecektir; öğrencinin bir geç kâğıdı alması gerekecektir. 

Su sebillerinin ders sırasında kullanılması kesinlikle yasaktır.

Öğrenciler su sebilini kullanmak için kuyruğa girmelidirler

Suyla oyun oynanması ya da suyun israf edilmesi kesinlikle yasaktır. 

Bu kurallara uyulmaması durumunda, öğrencilere uyarı verilebilir. 

 

h- TÖRENLER 

 

Bayrak töreni (pazartesi sabahı saat 07:55’de ve cuma saat 14:45’te) 

Öğrenciler her pazartesi sabahı ve cuma gün sonunda bayrak törenine katılırlar. 

 

Pazartesi sabahları yapılan bayrak töreni Öğretmenler Günü (24 Kasım) haftasına kadar ve Francophonie Bayramından (20 Mart) sonra ana avluda gerçekleştirilir. Yani öğrenciler sınıflarına çıkmaz ve sınıflarını belirten panonun önünde sınıf olarak sıraya girerler. 

Bu iki tarih arasında (24 Kasım – 20 Mart), cuma günleri yapılan tören gibi, bu törenler sınıflarda gerçekleştirilir. Yani öğrencilerin eğer isterlerse okula gelir gelmez sınıflarına çıkmalarına izin verilir. 

 

Pazartesi sabahki tören saat 07:55’tedir; saat 08:00 olmasa bile okula tören sırasında ya da sonrasında gelen her öğrenci geç kalmış sayılacaktır. 

 

Sınıflarda düzenlenen törenler de avludaki gibi gerçekleştirilecek, kapılar açık olacak, öğrenciler ayakta ve saygı duruşunda olarak İstiklal Marşını söyleyeceklerdir. 

 

Diğer törenler (gösteri salonunda veya ana avluda)

Öğrenciler ve öğretmenleri Müdür Yardımcısı aşağı inebileceklerini bildirene kadar sınıfta beklerler. 

Öğrenciler tören sırasında dersi olan öğretmenlerinin eşliğinde ana avluya ve/veya gösteri salonuna ineceklerdir. 

Öğrenciler panolarla belirtilen sıralara gireceklerdir. 

Tören sırasında, saygılı ve sorumlu (sessiz olunması, uyunmanın yasak olması, vs.) bir tutum içinde olmaları gereken öğrencilerin düzgün şekilde durmalarından öğretmen sorumludur. 

 

i- İLETİŞİM 

Dijital İletişim Tüzüğü 

 

Bu iletişim tüzüğünün ilk versiyonu, gönüllü öğretmenler ve bir grup öğrencinin işbirliğiyle yazılmıştı.

Bu tüzük, kurumun yeni projesinde tanımlanan değerler ve uygulamalarımızın gelişimi göz önüne alınarak Haziran 2020’de güncellenmiştir.

 

Tüzük sizlerin önerilerinize ve öğretim araç ve tekniklerindeki gelişmelere uygun olarak gelişmektedir.

Tüzük okul topluluğu dahilindeki bütün iletişimler için geçerlidir: idare, öğretmenler, hizmetler (yönetim, bilişim, iletişim, kütüphane, rehberlik), personel ve öğrenciler.

 

  1. Bilgilerin etkin bir şekilde dolaşımını temin etmek amacıyla, eğitim gurubunun hepsinin postalarını (okulun e-mail kutusu, …@sp.k12.tr) günde en az bir kere ve hafta sonunda da bir kere kontrol etmeleri beklenmektedir.
  2. Cevap bekleyen e-mailler için, cevabın sistemli bir şekilde (sözlü ya da e-mail ile) mantıklı bir süre içinde verilmesi gerekmektedir. Bu durum bütün okul gurubu için geçerlidir.
  3. Saygın ve verimli bir çalışma ortamı sağlamak için, Sainte Pulchérie bünyesindeki e-maillerin uygun bir formata göre gönderilmesi gerekmektedir:

– konu bölümü olmadan e-mail gönderilmez (“konu”) ;
– e-mailin başında ve sonunda selamlar/ iyi dilekler belirtilmelidir;
– Mesleki / akademik kadroya uygun bir dil kullanılmalıdır; 
– e-mailin sonunda imzanın bulunmalıdır (Ad, SOYAD, (numara)- sınıf) 

 

4. Öğretmenlerin, mücbir sebepler dışında, öğrencilere ders sırasında herhangi bir yanıt isteyen e-postalar göndermekten kaçınmaları rica olunur.

 

5. Bir öğretmen ertesi okul günü ile ilgili olmayan bir e-maili (ödev, bilgi, vs.) saat 17:00’den sonra da gönderebilir.

 

6. Herkesin dinlenmesi ve rahatlığı için zaman ayırmak adına, akşamları veya hafta sonlarında e-mail göndermek yerine, mümkün olduğu zamanlarda “gönderiyi programlama” (eğitim videosu için buraya tıklayın) işlevini kullanmanızı tavsiye ediyoruz. 

 

7. Öğrencilerin çalışmalarını planlamalarına imkân tanımak ve eğitim beklentilerine cevap verebilmek amacıyla, bir öğretmen sınıfta bu konuda açıklama yapmadığı taktirde e-mail ile ödev göndermeyecektir. 

 

8. Acil isteklerde veya acil durumlarda e-mail yoluyla iletişim kurulması uygun değildir. Bu gibi durumlarda, başka bir iletişim yolu kullanılmalıdır (Gidip muhatapla yüz yüze konuşmak ya da kendisine telefon etmek).

 

9. Veliler ve öğretmenler arasında e-mail yoluyla iletişim kurulması sırasında eksiksiz, müşterek ve tutarlı bir yanıt verebilmek amacıyla Müdür Yardımcısı da her zaman bilgi kısmında (“CC”) eklenmelidir. 

 

10. Okul hayatıyla ilgili (devamsızlıklar, hastalıklar, telafi sınavları, not yükseltme talepleri…) öğrencilerden veya ebeveynlerden gelecek bütün soruların Müdür Yardımcısına iletilmesi gerekmektedir. Eğer bir öğretmen bilgi kısmına Müdür Yardımcısının eklenmemiş olduğu böyle bir talep alırsa bu iletiyi ona da göndermelidir. 

 

11. İdarenin her sene yenilenmesi zorunlu olan kesin onayı olmadan, öğretmenlerin ve öğrencilerin şahsi telefon numaralarını paylaşmaları yasaktır. 

 

12. Eğitim kadrosunun üyelerinin öğrencilerle şahsi e-mail adresleri, sosyal medya mesajlaşma uygulamaları üzerinden iletişim kurmaları ve ayrıca bu platformlarda “arkadaş olarak” karşılıklı birbirlerini takip etmeleri de yasaktır. 

 

SPresse 

Bu gruba dahil olan öğrencilerin listesi, yılın başında eSPrit platformunda yayınlanır. Yayınlar, Müdür tarafından önerilmiş ve onaylanmış tüzüğe uygun olacaktır.

Okulun INSTAGRAM hesabından (SPresse) sorumlu olan öğrenciler, cep telefonlarını uçak modunda tutma, ders dışında kullanma ve, bazı etkinlikler için, öğretmenin izni ile sınıfta kullanma iznine sahiptirler. Öğrencilerin kendilerinden izin almadan öğretmen ve öğrencilerin fotoğraflarını çekme izinleri yoktur. 

Okulun INSTAGRAM hesabından (SPresse) sorumlu olan öğrenciler, sınav haftaları boyunca, günün başında telefonlarını veya telefonlarına bağlı olan kol saatlerini temsilciye vermelidirler. Bu kurallara uymayan her öğrenci gruptan çıkarılacak ve telefonuna dönem sonuna kadar el konulacaktır.

 

j- DEPREM SIRASINDA (YA DA TATBİKATINDA) YAPILACAKLAR  

Depremden Önce 

Bir tahliye tatbikatı tıpkı gerçek bir deprem anıymış gibi ele alınmalıdır, bu nedenle öğretmenler ve öğrenciler tatbikatı son derece ciddiye almalıdırlar. 

Öğrencilerin kendi sınıflarının rengini ve sınıflarının tahliye planını bilmeleri gerekmektedir (=takip edilecek yol ve uyulması gereken adımlar) 

Tıpkı gerçek bir deprem durumunda olduğu gibi, tahliye tatbikatları önceden bildirilmeyecektir;  bu nedenle öğretmenlerin ve öğrencilerin her an bu duruma göre hareket etmeye hazır olmalıdırlar. Reflekslerin kazanılmasını sağlayan bu egzersizler, her ne kadar yapay yönü olsa da ciddiye alınmalıdır.

 

Deprem Anında 

Bir deprem anında yapılması gerekenlerin özetini burada bulabilirsiniz. 

 

Deprem anında, öğrenciler ve öğretmen elleriyle başlarını koruyarak ve bedenleriyle “yaşam üçgeni” (çökme tehlikesi olmayan sabit mobilyaların oluşturduğu alan) pozisyonunu alarak sıralarının ve masalarının yanında durmalıdırlar

 

Deprem anında veya tahliye esnasında asansör, cep telefonu veya her türlü elektrikli ekipmanın kullanılması kesinlikle yasaktır.

 

Depremden Sonra – Tahliye Esnasında 

Sarsıntılar biter bitmez sınıf dersteki öğretmenin kontrolünde tahliye edilecektir. Tahliye, ana avluda her sınıfın kendi arasında toplanması için, tahliye planında öngörülmüş olan merdivenler ve çıkışlardan yapılacaktır. 

 

Öğrenciler ana avluda kendi sınıflarıyla birlikte yere oturur ve öğretmenin verdiği veya istediği tüm bilgilere dikkat ederler.

 

yazıyı paylaş
X