Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Hazırlık A ve B Sınıfları Unutulmaz Kapadokya Gezilerini Anlatıyorlar

Dersler arasında doğa ve keşifler... Hazırlık A ve B sınıfları peri bacaları diyarından ilk izlenimlerini paylaşıyorlar.

Hazırlık A:
“Aramızda önceden Kapadokya’ya gelenler olmuştu ama ilk defa gelmiş gibi heyecanlandık. Havaalanına indiğimiz andan itibaren Kayseri’nin serin ve güzel havası bizi karşıladı. Bir saatlik otobüs yolculuğundan sonra otele vardık. Anahtarlarımızı aldıktan sonra odalarımıza yerleştik. Kısa bir dinlenmenin ardından yemek yemek için restorana indik. Yemekten sonra kısa bir toplantının ardından odalarımıza çıktık. İyice yerleştikten sonra o günün verdiği yorgunlukla derin bir uykuya daldık.

Pazar günü hepimiz için yepyeni bir başlangıçtı. Sabah yedide kalkmanın verdiği yorgunlukla kahvaltımızı ettik ve hemen derslere geçtik. Tarih dersiyle başlayıp Fransızca dersiyle saat 12’de derslere son verip son derece yorucu olduğundan habersiz olduğumuz bir geziye çıktık. Gezeceğimiz yerlerden önce Fransızların “Türk pizzası” olarak adlandırdıkları pidelerimizi yedik. İlk olarak Göreme Müzesi’ne gittik, orada önceden belirlenmiş gruplarla küçük çaplı bir yarışma yaptık. Sonrasında, Kızıl Vadi’ye yürüyüşe çıktık, bu yürüyüş sırasında bize sonradan ipuçları için yardımcı olacak madalyalar kazanmaya çalıştık. Bazen çamurlara bata çıka bazen tırmanarak yürüdük ve bununla kalmayıp aynı zamanda harika fotoğraflar çekmeyi başardık. Otele vardığımızda hepimiz yorgunluktan, bazılarımız ise madalya kazanamamanın verdiği üzüntü ile odalarımıza çıkıp duş aldık. Öğretmenler o akşam yapılacak etkinlikler için hemen bir toplantı düzenlediler. O toplantıdan çıktıktan sonra herkes yemeğe koşturdu. Yemekten yaklaşık otuz dakika sonra etkinliklere başladık. Öğretmenlerimiz her zamanki gibi bizim eğleneceğimizi bildikleri çok güzel etkinlikler seçmişlerdi. Yaklaşık bir buçuk saat süren etkinliklerden sonra odalarımıza çekildik. Birlikte biraz zaman geçirdik, yorgun ama mutlu bir şekilde uykuya daldık.

Sabah Madame Narod’un kapıya gelmesiyle uyandık. Uykusuzluk her sabahki gibi üstümüzdeydi. Giyinip kahvaltıya indik. Derslerden sonra, gezeceğimiz yerler hakkında rehberimizden bilgi aldık. Restorana vardığımızda salatalarımız ile birlikte köfte ve tavuklarımızı yedik. Tekrardan topraklı ve engebeli yollarda yürümeye başladık. Bütün yolu fotoğraf çekerek ve sohbet ederek geçirdik. Bize bu yol boyunca adını “Bobi” koyduğumuz bir köpek eşlik etti. Yürüyüşün sonunda çanak çömlek yapılan bir atölyeye gittik. Aramızda sadece bir kaç kişi bunu yapmayı deneyebildi. Bize yaptıkları eserleri gösterdiler. Çıkışta herkes birkaç hediyelik hatıra satın aldı. Otele vardıktan hemen sonra güzel bir yemek yedik. Sabahki yorgunluktan sonra uykuya daldık.”

Dağılhan Dağoğlu – Aksu Türkmenler – Neda Yusufi

Hazırlık B:

“Sabah saat 7’de sınıf öğretmenimiz Madame Emilie’nin bizi aramasıyla uyandık. Önceki günün yorgunluğu uyanmamızı zorlaştırdı. Ardından hemen üstümüzü değiştirip kahvaltıya indik. Sonra saat 8’ de derse başladık. Derste gezimiz için gerekli temel bilgileri ve ülkemizin zenginliklerini fark ettik. Ders esnasında yağan kar bizi hem heyecanlandırdı hem de günün devamında üşüyebileceğimiz düşüncesi bizi korkuttu. İki dersin ardından verilen ara sayesinde okulumuz için hazırlanmış atıştırmalıklardan yedik bunu takip eden iki ders de heyecanlı bir bekleyiş içinde geçti. Her dersimizde gezi boyunca tekrar edip hayata geçirebileceğimiz bilgiler edindik. Saat 12 de derslerimiz bitti. Hızlıca üstümüzü değiştirdik. Kar yağdığı için üşümekten korkuyorduk ancak hava şartları hızlı bir şekilde değişti ve yürüyüşümüze uygun kıyafetler giyindik. Sınıf sınıf ayrılarak otobüslere bindik. Otobüste her daim bizimle Fransızca konuşan rehberlerimizle tanıştık. Önceden belirlenmiş olan gruplarımıza madalyon kazandırmak için yarışmamıza başladık. Otobüs ile yemek yiyeceğimiz restorana gittik, yolculuk sırasında Kapadokya ile ilgili bilgiler aldık. Restoranda yediğimiz lezzetli yemekler sırasında arkadaşlarımızla sohbet ederken öğretmenlerimiz tarafından izleniyorduk böylece yemek yerken bile Fransızca konuşmuş olduk. Ardından ilk varış durağımıza ulaştık. Yürüyüş esnasında karşımıza bir sürü engel çıktı ancak birbirimize yardım ederek engelleri aştık bu da aramızdaki bağı güçlendirdi. Bu yorucu yürüyüşün ardından çömlek atölyesine gittik bazı arkadaşlarımız çömlek yapımını denedi. En son olarak hayal vadisinde gezimizi tamamladık ve otele geri döndük. Hepimiz çok yorulmuştuk fakat bugünkü etkinlikler henüz bitmemişti. Akşam yemeğinin ardından okulda okuduğumuz Fransızca metin üzerine olan etkinlikleri yaptık. Bu ekinlikler çizgi roman tasarlama, tiyatro, fotoğraflar ile canlandırma ve ’’ stop motion’’ videolar çekmekti. Dolu dolu geçen bir gün ardından odalarımıza çekildik.”