Kapat
Type at least 1 character to search
Back to top

Erasmus+ Projesi Kapsamında Öğrencilerimiz Litvanya’da!

Sainte Pulchérie Lisesi’nin 2019-2022 yılları arasında gerçekleşecek olan Erasmus Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229) proje ortaklarından Litvanya’nın 7 Mayıs 2021 tarihinde düzenlediği “Monument to language and Book” başlıklı Uluslararası İnteraktif Çevrimiçi Konferansı'nda okulumuzu 12. Sınıf öğrencilerimizden Duru ve İris temsil ettiler.

2019-2022 tarihleri arasında Avrupa Birliği tarafından hibe kazanmış “Participation of Pupils at European Schools: How Democratic are our Schools for Pupils in Europe?” (Öğrencilerin Avrupa okullarındaki katılımı: Avrupa’da okullarımızda öğrencilerimiz ne kadar demokratikler?) başlıklı Erasmus+ Programı Okullar Arası Değişim Ortaklıkları/Okul Eğitimi Stratejik Ortaklıklar projemiz bir başka etkinlikle sesini duyurmaya devam ediyor.

Bu konferansta temaya uygun olarak okulumuzu temsil eden İris, “What is the impact of literature on people’s comprehension of democrarcy?”, Duru, “What is the importance of language and
literacy in creating a successful world citizen?” başlıklı konuşmalarında; demokrasi, dil, edebiyat,dünya vatandaşlığı kavramları arasında bağlantılar kurdular.

Öğrencilerimizin övgüyle karşılanan konuşmalarını, konferans programını ve konferansa ilişkin geri bildirimleri aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz.

İris’in konferans geri bildirimi:

“Dilin önemini ve kitapları takdir eden insanların “yanında olmak” benim için büyük bir zevkti. Bu konunun farklı milletlerden insanları bu şekilde tek çatı altına toplayabilmesi beni çok sevindirdi. Konferans, bana farklı kültürlerin konuya olan bakış açıları üzerine bir farkındalık kattı. Ayrıca, okul Erasmus projemizle bağlantılı olarak uluslararası bir konferansta sesimi duyurabilmek ve okulu temsil edebilmek benim için çok keyifli ve yararlı bir deneyim oldu.”

Duru’nun konferans geri bildirimi:

“Okulumuzun Erasmus projesiyle bağlantılı olarak “Monument to Language and Book” konferansına katılmak ve dil ile okuryazarlığın başarılı bir dünya vatandaşı yaratmadaki öneminden bahsedebilmek, benim için kayda değer bir deneyimdi. Hem yaşıtlarımız arasında kültürlerarası etkileşimin zenginliğini ve önemini bir kez daha görmüş olduk, hem de farklı dillerin gelişimini ve demokrasi ile ilişkisi hakkında bilgilendik. Konuşmacı olarak düşüncelerimi paylaşabilmek de ayrıca çok zevkliydi, bu fırsat için teşekkür ederim!”

Konferansa dinleyici olarak katılan 12E öğrencisi Can’ın geri bildirimi:

“Erasmus projemizi temsil ettiğimiz “Monument to language and book” konferansı çağımızda düşünülmesi gereken çok önemli konulara değinen bir konferans oldu. Özellikle İris’in ve Duru’nun son derece hazırlıklı, profesyonelce sundukları “Edebiyatın Demokrasi Algısındaki Etkisi” ve “Edebiyatın Başarılı Bir Dünya Vatandaşı Yaratmadaki Rolü” konularının küreselleşen toplumların geleceği, barışı için hayati değere sahip olmasının yanı sıra, halihazırda olan sorunlarımızın çözümlerini barındırabileceğine inanıyorum. Konferansta paylaşılan bilgiler ve düşünceler, bana insanların kimliklerine ve kültürlerine karşı duyarlı, hoşgörülü olmam gerektiğini hatırlattı; içinde bu kimliklerden ve kültürlerden kaç tane barındırıyorsa… Bunu dememin sebebi, küreselleşmiş çağdaş dünyamızda bahsettiğim kimliklerden tek bir tane barındırmak neredeyse imkansız. Konferansın konusu olan “Dünya Vatandaşlığı”nın temelinde de bu kavram yatıyor. “…Çünkü başkalarını, çoğu zaman en dar aidiyetleri içine sıkıştıran bizim bakışımız ve onları özgür kılacak da gene bizim bakışımız.”(Maalouf Amin, Ölümcül Kimlikler, Çev. Aysel Bora, 53.Baskı, YKY İstanbul)

X