Her yıl lisemizin 10. sınıf öğrencileri, pitoresk bir ortamda sayıların ve harflerin dünyasını keşfetmek için Selçuk bölgesinde bir haftalık kırmızı sınıf gezisine giderler. Şirince köyünde yer alan ünlü matematikçi Ali Nesin'in matematik köyünün eğitim projesi, öğrencilerde yaratıcılığı ve eleştirel düşünmeyi teşvik ederken, onlara sınıf dışında bir öğrenme deneyimi yaşatmayı amaçlıyor.
Öğrenciler bir hafta boyunca grup etkinliklerine, edebiyat tartışmalarına, matematik derslerine ve psikoloji atölyelerine katılarak Şirince’nin eşsiz atmosferinin tadını çıkardılar. Öğrenciler ve öğretmenler seyahat deneyimlerini bizimle paylaşıyor…
Pedagojik yönü:
“Matematikte olasılık kavramlarını tamamladık ve derinleştirdik. 10. Sınıf seviyesindeki tüm öğrencilerle tanışma fırsatımız oldu. Bu, öğretimimizin tutarlılığını güçlendirmeyi mümkün kılmıştır.”
“Edebiyatta ‘Hikayeler’ (2. Birim) üzerinde çalıştık. Bir haber gazetesi oluşturmak için edebi tür olan “kısa öykü” türüne odaklandık. Öğrenciler beş gün boyunca matematik köyünde gerçekleşen olayları not aldılar, fotoğraflar çektiler, Şirince ve Ali Nesin ile ilgili hikayeler yazdılar. Günlüğün hazırlanmasında yer alan adımlar sunuldu, atölye çalışmaları sırasında görevler verildi ve ilk çalışma başladı.”
“Psikoloji dersinde öğrencilerimizle önemli bir matematik konusu olan kaos üzerine tartışmalar yaptık. İçimizde ve yakın ya da uzak çevremizde meydana gelen olaylardan – kaostan – nasıl etkilendiğimizi düşünüyorduk. Başkalarının ve kendimizin yaşadığı zorlukları daha iyi anlamak için neler yapabileceğimizi, nasıl gelişebileceğimizi daha geniş bir şekilde anlamaya çalıştık. Rehberlik ders saatlerimizi heyecan verici tartışmalarla, düşüncelerimizi birbirimizle paylaşarak ve zenginleştirerek geçirdik.”
öğretmenler
Kurslar/ Farklı olan nedir?
“Açık hava dersleri yapmak öğrenmemizi ve odaklanmamızı güçlendirdi. Ek olarak, öğrenme kuralları, doğal bir şekilde, farklı eğitim yaklaşımlarını keşfetmemizi sağladı.”
Ece S.
“Sınıf ortamı, arkadaşlarım, öğretmenlerim, her şey farklıydı. Bu farklılıklar çok hoştu ve derslerde çok eğlendim.”
Ece A.
Harika Oyunlar / Nasıl Çalışır?
“Büyük oyunlar, takım arkadaşlarımla ve aynı zamanda öğretmenlerimle bağ kurmama çok yardımcı oldu. Yeni arkadaşlar edindim ve köyde ilginç yerler keşfettim.”
Ece A.
Akşam aktiviteleri / bu aktiviteler hakkında neleri sevdiniz veya hatırladınız?
“Akşam atölyeleri derslerden farklı ve genel kültür açısından bana çok şey kattılar. Arkadaşlarımla vakit geçirdim, yeni şeyler öğrendim ve gerçekten harika zaman geçirdim.”
Ece A.
“Akşam aktivitelerinin atmosferinden, ekip çalışmasından, tartışılan farklı konulardan gerçekten keyif aldım.”
Sanem Ö.
Satranç oyunları:
“Satranç atölyesi iki bölümden oluşuyordu. Oyunun icadının tarihini açıkladığım ve oyunun 64 karesindeki buğday tanelerinin toplamını hesaplamak için kullanılan matematiksel formülü gösterdiğim teorik bir bölüm. Öğrenciler ise oyunun mucidinin buğday tanelerini saymak için geçen süreyi hesapladılar. Oyunun alıştırmalarını çözmekten oluşan pratik bir bölüm: bir, iki ve üç hamlede şah mat. Sonunda, öğrenciler acemilerle birlikte benim yardımımla satranç oynadılar.”
Sebti bey
Matematiğin hikayesi:
“İlk olarak, antik çağın yedi bilgesinden biri olan Miletli Thales aracılığıyla antik çağ dünyasını keşfettik. Daha sonra Hilbert Otel’de oda rezervasyonu yaparak sonsuzluğa doğru yola çıktık.”
Danièle Hanım
Programlama:
“Bu aktivitenin amacı algoritmaları ve programlamayı ele almaktı. Öğrencilere, öğretim dizileri ve döngülerin bilgisayar kavramları tanıtıldı.”
Simon bey
Haber günlüğü oluşturma:
“Dergi atölyesinde sınıf arkadaşlarımızın metinlerini düzenledik, ekip olarak çalıştık ve birlikte bir şeyler üretmeye çalıştık. Çok iyi bir deneyimdi.”
Ece A.
“Edebiyat atölyesi sırasında gezimizle ilgili bir dergi tasarlayacağımızı öğrendik. Çok heyecanlıydık. Bu bize konsantrasyon ve motivasyona elverişli bir çalışma ortamı sağladı.”
Sanem Ö.
“Genel olarak öğrenciler için sınıfta öğrendiklerini projeye dönüştürmek zordur çünkü öğrendiklerini sadece sınav zamanında uygulayacaklarını düşünürler. Ancak edebiyat dersinde bize öykü yazdırtmak, bunun hayatın farklı alanlarında da kullanılabileceğini kanıtlıyor ve öğrencilerin bu konuda yanıldığını ve bilginin sadece öğretmenler tarafından test edilmek için olmadığını gösteriyor.”
Batuhan Y.
Tartışmalar:
“Tereddüt etmeden söyleyebilirim ki sunulan akşam aktiviteleri arasında, tüm öğrencilerin en çok keyif aldığı kısım ‘tartışma’ oldu. Bence bunun sebeplerinden biri de Serhan Bey’in şahsında yatıyor. Serhan Bey’in yarattığı kadar özgür bir ortamın başka bir okul gezisinde yeniden yaratılabileceğini düşünmüyorum. Öğrencilerin birbirlerinin düşüncelerini gerçekten anladıklarını ve tartıştıklarını görmek gerçekten harikaydı.”
Batuhan Y.
Rahatlama ve yaratıcı yazma:
“Bu atölye 2 bölüme ayrıldı: rahatlama ve yazma
Bir İnisiyasyon
-gerçekten nefes almak
-vücut taraması yapmak için
– Sessizliği dinlemek
– Kişinin stres durumunun farkında olması
– Stresle ilgili belirtileri tanımlayın
– Hayatımızda minnettar olabileceğimiz olumlu noktaları sorgulamak.
Yazı:
Enfes cesetler. Kelimelerin doğasını hatırlamanın bir yolu.
Verilen talimatlara göre bir cümle yazmak.”
Öğretmen
Sabah koşusu:
“Koşuya çıkmak için sabah 6:40’ta kalkmaya alışkın olduğumu söyleyemem ama egzersiz yapmadan geçen beş gün benim için daha da kötüydü. Bu yüzden Sebti Bey’in her sabah koştuğunu duyunca onlara katılmak istedim. Sabah 7: 00’de ayrıldık ve yaklaşık 25 dakika koştuk. Şirince köyüne inip geri döndük. Çok kaliteli bir etkinlikti.”
Zeynep A.
Otobüsle seyahat:
“Otobüs yolculuğu uzun ve eğlenceliydi ama yorucuydu. Zamanımın çoğunu uyumaya çalışarak geçirdiğimi hatırlıyorum. Yine de arkadaşlarımla harika zaman geçirdim.”
Selin S.
“Matematik Köyü gerçekten hayatımda ziyaret ettiğim en çeşitli ve büyüleyici yerlerden biriydi. Tarihi taş binalar ve nefes kesen manzaraların yanı sıra sunulan dersler de çok zengindi.”
Selin S.