Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

20. Rehberlik Sempozyumu: Kapsam ve İçerik

Sainte Pulchérie Lisesi, bu sene 7 Nisan 2018 tarihinde gerçekleştirilecek 20. Rehberlik Sempozyumu’na ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyar. Sempozyumun konusu sınavlar ve öğrenciler üzerindeki etkileri olacak. 1998 yılından bu yana Özel Okullar Derneği tarafından düzenlenen sempozyum, bu sene Sainte Pulchérie işbirliğiyle gerçekleşiyor.

1998 yılında doğanlar -eğer yükseköğretim giriş sınavlarına girmeyi tercih etmişler ve bir bölümde eğitim almaya hak kazanmışlar ise- bugün üniversite amfilerinde ders dinliyorlar. Anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise, kurslar, özel dersler, atölye çalışmaları vs. derken, 20 yılın yaklaşık %75’ini eğitim kurumlarında geçirdiler. Ve bu eğitim kurumlarında yazılı, sözlü, uygulamalı, deneme, merkezi, seçme, yerleştirme gibi adları olan sayısız sınava girdiler…

20 yıl içerisinde her alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da büyük değişim ve gelişim yaşandı. Okulların sayıları ve çeşitliliği arttı, modern pedagojik metotlar öğretim yöntemleri arasına girdi, ölçme-değerlendirme yöntemleri gelişti, teknolojinin kullanımı arttı, ruh sağlığını referans alan uzman ve birimler hızla çoğaldı. Sınavlar, -sık sık isim ve süreleri değişse de- bu süre zarfında yaşamlarında mihenk taşları oldu.

Bir kağıdın üzerine basılmış sorulardan daha fazlası oldu hep sınavlar… Hazırlanmasından yüklenen anlamlara, sonuçlarının kişiye, ailesine ve topluma yansımalarından açtığı ya da kapattığı iddia edilen kapılara kadar, bir ölçme-değerlendirme aracından çok daha fazlasıydı. Sadece girenler için değil, girmeyenler için de… Zira Türk Dil Kurumu’na göre sınavın 2 anlamı vardı. Birincisi: “öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, imtihan, test”. Yani, bilgi seviyelerinin ölçülmesi için hazırlanan “öğrencilerin sınavı”ydı… 2.anlamı ise, “direnme, dayanışma, güç gerektiren, sonuçta bir deneyim kazandıran zor durum”. Bu da başta biz eğitimciler olmakla birlikte hepimizin sınavı

Neden Hepimizin Sınavı?

Sainte Pulchérie Fransız Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi olarak sempozyumun temasını belirlemeye çalışırken, Türkiye’de lise ve üniversite giriş sistemlerinde değişiklik yapılacağının duyurulmasından ilham aldık. Ve sınavların ruh sağlığı üzerindeki etkilerinin -başta okul ortamında olmak üzere- öğrencileri ve sınavın diğer paydaşlarını nasıl etkilediğini düşünmeye başladık. Görüşme kayıtlarımızı inceledik; öğrencilerimiz sınava ilişkin bize neler getiriyorlar diye… Program ve yöntemlerimizi inceledik; biz onlara bu alanda neler sunabiliyoruz diye… Görsel ve yazılı medyayı takip ettik; sınav toplum tarafından nasıl irdeleniyor diye…

Sempozyum için harıl harıl çalıştığımız bir gün, bir öğrencimiz geldi ve onu rehberlik sevisinde ağırlarken o sırada üzerinde çalışmakta olduğumuz konudan da bahsettik ; “ev sahipliğini yapacağımız sempozyum için sınav ve ruh sağlığı arasında bağlantı kurabilecek bir slogan arayıp bulamadığımız günlerden birini daha tamamlamak üzereyiz” dedik. Birden “hepimizin sınavı olsa ya!” dedi; öyle de oldu…

7 Nisan 2018 Cumartesi günü gerçekleşecek olan sempozyum, temasını katılımcıları ile konferans, panel, eş zamanlı atölye ve sunumlar aracılığı ile ele almayı hedefliyor.
Okulların Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servislerinde ve alanda görev yapan ruh sağlığı uzmanlarını, idareci, öğretmen ve eğitim çalışanlarını, velileri ve konuyla ilgilenen herkesi sempozyuma bekliyoruz.

Kayıt için buraya tıklayınız.

daha fazla+
X