Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

Genç Fidanlar, Köklü Ağaçlar

Hedefler ve Program

Hazırlık sınıfındaki matematik dersi, öğrencinin lise eğitimi boyunca Fransızca matematik derslerini takip edebilmesi için gerekli olan Fransızca terminolojiyi öğretmektedir.

Programda haftada, her biri 40 dakikalık 3 ders vardır.

Öğretim ve Öğrenme Hedefleri
  • İşlenen konularla ilgili gerekli terminolojiye sahip olmak
  • Verilen soruyu anlamak
  • Fransızca olarak doğrulamak, ispatlamak
Yıllık Program

Konu 1: Geometri Araç ve Gereçleri

Konu 2: Tamsayılar (işlemler ve özellikleri)

Konu 3: Paralel ve Dik Doğrular (çizim)

Konu 4: Simetri ve Ortadikme

Konu 5: Nokta analitiği, sayı doğrusu.

Konu 6: Bir Tam Sayının Katları ve Bölenleri (EBOB, EKOK)

Konu 7: Rasyonel Sayılar, Yüzde Problemleri, Basit Orantı Örneklemeleri

Konu 8: Thales Teoremi, Rasyonel Sayılar

Konu 9: Özel Üçgenler, üçgende özel doğrular

Konu 10: Pisagor Teoremi, Gerçel Sayılar

Konu 11: Çarpanlara Ayırma, Denklemler

Kullanılan Yöntemler
  • Geometri ve cebir arasında bir parallellik kurarak konuları geliştirmek
  • Tümevarım, tümdengelim, dijital araçlarla konu anlatımı, geometri araç gereçleriyle ve geogebra ile geometrik şekil çizimi, soru-cevap, eSPrit platformunda yer alan alıştırmalar, alıştırmalar, interaktif alıştırmalar.

Hedefler ve Program

9. sınıf ders programında amacımız ilköğretim matematiğinin tekrarının ardından öğrenciyi lise matematiğine hazırlamaktır. Kısacası 9. sınıf matematik dersi, ilköğretim matematiğinden lise matematiğine bir köprü oluşturmaktadır.

Programda haftada herbiri 40 dakikalık 6 ders vardır.

Öğretim ve Öğrenme Hedefleri:
  • Öğrenciyi lisede okutulan matematik dersini kavrayabilecek seviyeye getirmek.
Yıllık Program

Konu 1: “Mantık”

Konu 2: “Kümeler”

Konu 3: “Açılar ve benzer üçgenler”

Konu 4: “Mutlak değer”

Konu 5: “Bölğnebilme, EBOB, EKOK”

Konu 6: “Üslü sayılar, köklü sayılar”

Konu 7: “Denklem ve eşitsizlikler”

Konu 8: ” Oran, orantı ve problemler”

Konu 9: “Üçgende yardımcı elemanlar, özel üçgenler ve üçgende alan”

Kullanılan Yöntemler
  • Konu anlatımı
  • Geogebra ya da desmosla geometrik çizimlerin görsel olarak anlatımı
  • Tümdengelim
  • Tümevarım
  • Soru-cevap
  • Alıştırmalar
  • Test
  • İnteractifs alıştırmalar

Hedefler ve Program

Bu seviyede öğrenci cebirsel ve geometrik kavramları bir arada kullanmayı öğrenir. 10. sınıfın ders konuları temel matematiğin son etabını oluşturur.

Haftada, her biri 40 dakikalık 6 ders.

Öğretim ve Öğrenme Hedefleri:
  • Geometri ve cebirsel bağlantıyı kurmak
  • Daha önce öğrenilmiş bilgilere yeni bilgiler eklemek ve uygulama alanlarını genişletmek
Yıllık Program

1.Ünite: Fonksiyonlar (1. bölüm: tanım kümesi, görüntü kümesi, doğrusal fomksiyon, fonksiton grafikleri okuma,örten, birebir fonksiyonlar, ters fonksiyonlar)

2. Ünite: Çokgenler, düzgün çokgenler, dörtgenler, deltoid

3. Ünite: Fonksiyonlar (2. bölüm: bileşke fonksiyon)

4. Ünite: Paralelkenar, eşkenar dörtgen

5. Ünite: Polinom (1. bölüm): Genel tanımlar

6. Ünite: Polinom (2. bölüm: rasyonel ifadeler, kök, çarpanlara ayırma)

7. Ünite: Dikdörtgen ve kare

8. Ünite: IR (reel) ve C (karmaşık) sayı kümelerinde ikinci dereceden denklemlerin kökünü bulma

9. Ünite. Yamuk

10. Ünite: Sayma ve olasılık

11. Ünite: Katı cisimler

Kullanılan Yöntemler
  • Konu anlatımı
  • Ters yüz sınıf yöntemiyle konuya giriş (Edpuzzle, google form)
  • Paylaşılmış dosyalarda alıştırmalar ve çözümleri
  • Tümevarım/Tümdengelim
  • Alıştırmalar
  • Teknolojik çizim uygulamaları (desmos, geogebra)

Hedefler ve Program

İleri matematik seviyesine geçiş!

Haftada, her biri 40 dakikalık 6 ders

Öğretim ve Öğrenme Hedefleri:

Bugüne kadar öğrencilerimiz temel matematik bilgilerini öğrendiler. Bu seviyede ileri matematiğe geçmektedirler. 11. sınıfta öğrenciler temel bilgilerini zenginleştirip gelecekteki eğitimlerinde temel olacak matematik konularını öğrenmektedirler.

Yıllık Program
  • TRIGONOMETRI
    Yönlü açılar
    Esas ölçü
    Trigonometrik çemberde açılar
    Kosinüs teoremi
    Sinüs teoremi
    Trigonometrik fonksiyonlar
    Trigonometrik fonksiyonların tersi
  • ÇEMBER VE DAİRE
    Çember ve kiriş
    Çember ve teğet
    Çemberde yay, merkez açı, çevre açı
    İç açı, teğet,kiriş açı
    Daire ve alan
  • DENKLEM VE EŞİTSİZLİK SİSTEMLERİ
    Doğrusal denklem sistemlerinin çözümü
    İkinci dereceye dönüştürülebilen denklemler ve denklem sistemleri
    İkinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikler
    İkinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik sistemleri
  • KATI CİSİMLER
    Silindir
    Piramit
    Düzgün dört yüzlü
    Koni
    Küre
  • ANALİTİK GEOMETRİ
    İki nokta arasındaki uzaklık
    Analitik düzlemde doğrular
    Bir noktanın bir doğruya uzaklığı
  • FONKSİYONDA UYGULAMALAR
    Fonksiyonların uygulamaları
    İkinci dereceden denklemler ve grafikleri
    Fonksiyonlarda dönüşümler
  • OLASILIK
    Koşullu olasılık
Kullanılan Yöntemler

Tümdengelim, tümevarım, soru-cevap, alıştırma, konu anlatımı, teknolojiden yararlanarak grafik çizme (geogebra, desmos).

Hedefler ve Program

12. sınıf matematiği lise eğitiminin sonuna işaret eder ve içeriği de bugüne kadar derslerde öğrenilmiş matematik konularına yeni bir boyut kazandırarak daha geniş bir matematiksel düşünce oluşturmayı ön görmektedir. 12. sınıflarda iki farklı sistem var: bir yandan 12A, 12B şubeleri, diğer yandan 12C, 12D ve 12E şubeleri.

12A, 12B şubelerinde haftada her biri 40 dakikalık 7 ders, 12C, 12D ve 12E şubelerinde her biri 40 dakikalık 6 ders görülüyor.

Öğretim ve Öğrenme Hedefleri:

12. sınıfın programı öğrenciyi Türkiye’de ya da başka bir ülkede yüksek öğretim seviyesindeki matematik konularına hazırlamak için bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.

12C, 12D ve 12E sınıflarında, sene başında ispat yöntemlerine bir giriş yapılır ve tüm sene boyunca baccalauréat, SAT, gibi sınavlar tipinde soru örnekleri üzerinde çalışılır. Grup ya da otonom çalışmalarla öğrencilere düşünmeye dayalı bir eğitim vermeyi amaçlamaktayız.

12A, 12B sınıflarında her hafta en az bir ders saati AYT tarzı testler üzerinde çalışılmaktadır.

Yıllık Program

I. SAYILAR VE CEBİR

  • TÜREV
    Limit ve Süreklilik
    Türev
    Türevin Uygulamaları
  • İNTEGRAL
    Belirli belirsiz integral
    Belirli integralin uygulamaları
  • ÜSTEL VE LOGARİTMİL FONKSİYONLAR
    Üstel fonksiyon
    Logaritmik fonksiyon
    Logaritmik Denklemler
    Logaritmik eşitsizlikler
  • DİZİLER
    Genel olarak diziler
    Aritmetik dizi
    Geometrik dizi
    Dizilerle ilgili problemler

II. GEOMETRİ

  • ANALİTİK GEOMETRİ
    Çemberin Analitik İncelenmesi
  • YÜZEY DÖNÜŞÜMLERİ
    Öteleme
    Dönme
    Simetri

III. TRIGONOMETRİ
Trigonometri formüller
Trigonometrik denklemler

Kullanılan Yöntemler

Konu anlatımı, soru-cevap, teknolojiden yararlanarak grafik çizme (geogebra, desmos), tümevarım, tümden gelim, alıştırmalar, test, bilimsel hesap makinesi (12C, 12D ve 12E sınıflarında).

X