Kapat
Arama yapmak için en az bir kelime giriniz.
Başa dön

“Hata yapmak doğruluktan çok daha fazla şey yaratmıştır.” Edouard Herriot

Zoom: 9. Sınıflarda Fransızca

Bazen en güzel fikirler belirsizlikten doğar! Evde kalma sürecinden çıkarabileceğimiz ders bu olabilir. Fransızca öğretim ekibi olarak öğrencilerin pedagojik yaklaşımlarını yeniden düşünerek, öğrencilerimiz için zihin açıcı olduğunu umduğumuz bir dizi yeni proje başlattık. Uzaktan gerçekleşen maceralardan bazılarına "zoom" yapalım.

Bazen en güzel fikirler belirsizlikten doğar! Evde kalma sürecinden çıkarabileceğimiz ders bu olabilir. Fransızca öğretim ekibi olarak öğrencilerin pedagojik yaklaşımlarını yeniden düşünerek, öğrencilerimiz için zihin açıcı olduğunu umduğumuz bir dizi yeni proje başlattık. Uzaktan gerçekleşen maceralardan bazılarına "zoom" yapalım.

İlk amacımız: öğrenim sürecinde yüksek başarı beklentimizden taviz vermemek
Ekibimiz müfredatın öğretim hedeflerinden ödün vermedi ve evde kalma sürecinde iki konu işledi:

Medya

İletişimsel HedeflerSözcük Bilgisi ve Edebiyat Öğrenim HedefleriDilbilgisi Hedefleri
Medya Tanımını YapmakÖn Ek ve Son EklerGeçmiş Zamanda Dolaysız Cümle Yapısı
Çeşitli Medya Türleri Hakkında Konuşabilmekİsim Haline GetirmekTekrarlar: Edilgen Kip, Geçmiş Zaman, Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zaman Dilek Kipi, İlgi Zamirleri (“dont”, “où”)
Medyanın Avantajları ve Dezavantajları Hakkında TartışabilmekMedya Dünyasının Söz Dağarcığı
Medyayı Otonom Olarak İzleyebilmekMetin Türleri ve Özellikleri

Arkadaşlık ve Aşk Mitleri

İletişimsel HedeflerSözcük Bilgisi ve Edebiyat Öğrenim HedefleriDilbilgisi Hedefleri
Gençlik Romanı Okumak ve Roman Hakkında KonuşmakSöz dağarcığı: Mitler, Aşk, Arkadaşlık, Pennac’ın RomanıEgzersizler: Şimdiki Zaman, Geçmiş Zaman, Dilek Kipi Şimdiki Zaman, Dilek Kipi Geçmiş Zaman, Geçmiş Zaman Mastar, Geçmiş Zamanda Dolaysız Cümle Yapısı, Zamirler, Tamamlayanlar
Bir Mit YazmakEdebi kavramlar: Anlatı, Anlatı şeması, Edimsel şema
Farklı Kültürlerin Mitleri Hakkında Konuşmak
Bir Soyağacını Betimlemek

Motivasyonu yüksek öğrenciler

İster ölçme-değerlendirme yapılan alıştırmalarda (dilbilgisi quiz, okuma parçasının ses kaydı), ister çeşitli dijital araçlarla başlatılan etkinliklerde olsun, öğrencilerimizin etkinliklere ilgi ve katılım gösterdiklerini ve zevkle çalıştıklarını fark ettik. Kullandığımız dijital araçlar arasında şunlar bulunmaktadır: Mentimeter (İstanbul hakkında bir tweet duvarı “Mur de Tweets sur Istanbul”), Learning Apps (dilbilimsel oyunlar), Google Form, Quizlet (sözcük bilgisi öğrenimi) ve Kahoot. Medyatek ile birçok ortak proje yürüttük: “sahte bir söylenti yaymak” ve “tanrıların mahkemesi” adında bir rol değiştirme oyunu.

Zoom: “Benimle İki Dakika” 

Akıllara kazınan etkinliğimiz “Büyük Fransızca Sözlüsü”nün yerine, “Benimle İki Dakika” yarışmasını gerçekleştirdik. Böylece öğrenciler bir vlog ya da sesli günlük oluşturarak yaratıcılıklarını ifade etme imkanı buldular: ürettikleri çalışmalar şu anda lisenin sosyal medya kanallarında yayınlanmakta.

Öğrencilerin tasarladıkları çalışmalardan örnekler:

  • Müzik, diziler, sinema gibi günlük konular hakkında yazılar
  • Evde kalma sürecinin günlükleri 
  • Evde kalma sürecine has bir günün akışıyla ilgili video röportaj
  • Youtube tarzı Fransızca öğretici videolar (pastacılık, çizim, çizgi roman)
  • Fransızca açıklamasıyla birlikte sanatsal yaratımlar

Öğrencilerden gelen geri bildirimler son derece coşku verici:

“Bence bu etkinlik daha önce yaptıklarımıza göre daha eğlenceli. Eminim ki Fransızcam da gelişti. Evde daha iyi konsantre oluyorum. Bu etkinlik sayesinde, eğlendim ve Fransızcam gelişti.” (Muratcan)

“Bence bu etkinliği yapmak çok eğlenceliydi; mesela günlük hayatımda neler yaptığımı söyledim, açıkladım. Dolayısıyla bu etkinlik sayesinde kendiliğimden Fransızca konuşmuş oldum.” (Dila)

“Yazı yazarken rahat hissediyorum, yazarken her şeyden bahsediyorum ve eğleniyorum; çünkü çok zor ve alışılmadık bir dönem geçiriyoruz.” (Ayşenur)

Gelecekte de bunlara benzer etkinlikleri yeniden gerçekleştirmeyi umuyoruz!

9D sınıfından öğrencimiz Dora’nın videosu

9D sınıfından öğrencimiz Gülse’nin videosu 

9D sınıfından öğrencimiz Zeynep’in videosu

X