Bizi Takip Edin:
Küresel Eğitim
Yayın tarihi 6 Aralık 2017

Belgrad Ormanları’nda Orienteering Etkinliği

9. sınıflar, Belgrad Ormanları gezisinde mükemmel harita okuma becerisi, en iyi rota için hızlı karar verebilme yeteneği kazandıran Orienteering etkinliğini gerçekleştirdi.

"Pazar günü saat 09:00’’da 9. sınıftaki arkadaşlarımız ve bazı öğretmenlerimiz ile birlikte Belgrad Ormanları’na gittik. Hava çok soğuktu ama etkinlik boyunca hareket ettik ve ısındık. Bu sporda gerekli olan malzemeler; arazideki çalılıklardan ve yağmurdan koruyan esnek, hafif yarışma kıyafetleri, taşlara ve çamura karşı dayanıklı, kaymayı engelleyen tabana sahip bot, ayakkabı, organizasyonu yapan kişiler tarafından hazırlanan parkurda gidilmesi zorunlu kontrol noktalarını gösteren harita. Harita; arazi üzerindeki tepeleri, yer yüzeyini ve kaya ya da uçurum gibi özellikleri gösteren detaylı bilgileri vermek için düzenlenmekte. değişik türlerde seçilebilecek pusula, sporcuların doğru sırada bütün kontrol noktalarına gittiğini ispatlamak ve her kontrol noktasında bulunan hedef ile (elektronik sistemle) temas ettirmek zorunda oldukları bir elektronik aygıt(yüzük). Bu sistem çalışmadığı durumlarda sporcu hedefte bulunan zımba ile haritasında belirtilen bölgeyi zımbalamak durumunda.
Etkinlik başlamadan önce sınıflar 8 gruba ayrıldı. Her gruba Istanbul Orienteering Spor Kulübü Derneği üyeleri, orienteering ile ilgili bilgi verdi. Harita ve pusula yardımıyla yön bulmayı içeren, zamana karşı yapılan bir spor olan orienteering etkinliğini Beden Eğitimi ve Coğrafya dersleriyle özdeşleştirdik. Sonra her grupta bir kaptan seçildi. Oradaki görevli, kaptanlara ‘elektronik ’yüzük’’ denilen ve hedefleri buldukça işaretlemeye yarayan cihazı verdi ve yola koyulduk. Elimizdeki haritaya ve pusulalarımıza bakarak koşuyorduk. Bize yetişen biri olursa daha hızlı koşmaya başlıyorduk. Bir kaç kez yanlış yerlere gitsek de yolumuzu çok geçmeden buluyorduk. Düz yolda gitmek çok kolaydı ve uzun sürmüyordu ama yanlış hatırlamıyorsam 4. hedefte küçük bir derenin üstünden atlamamız ve hatta kütük üzerinden karşıya geçmemiz gerekiyordu. Ben çok zorlanmadım ama bazı arkadaşlarım az kalsın düşüyordu. Sonrasında ise dallara tutunarak çok dik bir yokuşa tırmandık ve sıradaki hedefi bulduk derken göz açıp kapayıncaya kadar etkinliğimizi bitirdik. Grubumuz 2. oldu.
Bence orienteering arkadaşlarınızla birlikte yapılınca eğlenceli hale gelen, pazarları boş zamanınız varsa ya da yapılan yere yakın oturuyorsanız gidebileceğiniz eğlenceli bir spor. Çok aktif olmak gerekiyor çünkü başkalarıyla bir rekabet var. Vücut kuvveti ve çeviklik ve motivasyon gerektiriyor. Bence bu özellikleri onu daha da değerli kılıyor."
Doğa, 9A

"Bol bol yokuş çıkıp indik ama her şeye rağmen doğada olmanın verdiği keyif, hayvan ve kuş sesleri cidden çok güzeldi. Pazar sabahı olmasına rağmen hem spor yaptık, hareket ettik hemde ruhumuzu dinlendirdik. Kısaca çok güzel bir etkinlikti. Ben kendi adıma çok keyif aldım ve etkinliklere katılmaya devam edeceğim."
Aylin, 9A

"Daha evvel adını bile duymadığım bu sporu yaparken çok keyif aldım. Gitmeden evvel bu sporun püf noktalarını anlatan videolar izlemem o gün benim bu sporu bilinçli bir şekilde yapmamı ve bu spordan zevk almamı sağladı. Bundan böyle boş vakit bulabildiğim zamanlarda bu sporu sık sık yapıp kendimi bu spor dalında geliştirmeyi planlıyorum."
Mina, 9B

"Orienteering etkinliği başında Orienteering hakkında bilgilendirildik. Ardından gruplara ayrılıp yön bulmaya başladık. Coğrafya dersinde öğrendiğimiz İzohips konusunu kullanarak hedeflere ulaşmaya çalıştık. Çok zorlu yerler vardı. Eğimi fazla olan bir yeri tırmandık ama tırmanırken yaprakların ıslak olması çıkmamızı daha da zorlaştırdı. Buna rağmen hepimiz çıkmayı başardık. Az bir süre sonra bitiş yerine yaklaştık ve kazanamadığımızı öğrendik ama çok eğlendik."
Can, 9A

Galeri

Bizi Takip Edin:
© 2013 Sainte Pulchérie Lisesi - Çukurluçeşme Sok. No: 7 Parmakkapı 34433 Beyoğlu / İSTANBUL