Bizi Takip Edin:

Sarı Sınıf Bordeaux Gezisi Günlüğü

Seyahat ve Okul Gezİsİ

Fransız Dili, Kültürü ve Fransa’da Üniversite Hayatı

11. sınıf TM öğrencilerinin, öğretmenlerinin yardımıyla düzenlediği Sarı Sınıf Bordeaux gezisinden hatıraları organizasyon komitesindeki dört öğrenci arasında bulunan Larissa (11B) ve Alara (11A) kaleme aldı.

1. Gün: Sarı Sınıf Başlıyor

Havalanında öğretmenlerimizle buluştuk ve uçağa bindik. Yolculuğumuz çok güzeldi. Yaklaşık 3 saatte Bordeaux’ya ulaştık. İndikten sonra bir otobüsle valizlerimizi bırakmak üzere hostele doğru yola çıktık. Valizlerimizi odaya yerleştirdikten sonra tramvayla küçük bir Bordeaux turu yaptık ve hostele geri döndük.

2. Gün: 18. Yüzyıl Kenti Bordeaux

Sabah, tramvayla Bordeaux merkezine ulaştık. Tarihi müzeleri ve mekanları gezdik: Aquitaine Müzesi, Saint André Kilisesi, Pey-Berland Kulesi, Gambetta Meydanı, Porte-Dijeaux Sokağı. Müzelerden sonra Bordeaux Meydanı’nda iki saatlik boş zamanımız vardı. Bu sırada Bordeaux’yu keşfettik, kahve içtik, Fransızca pratik yaptık.

Üniversite Kenti Bordeaux

Kent merkezini keşfettikten sonra, Fransa’da üniversite yaşamını gözlemlemek için Bordeaux III - Montaigne Üniversitesi’ni ziyaret ettik. Bu üniversite, Bordeaux’daki birçok üniversite gibi kent merkezine tramvayla 20 dk. mesafede bulunuyor. Kampüste bizi üç üniversite öğrencisi karşıladı ve kampüsün tüm mekanlarını onların rehberliğinde gezme imkanı bulduk: derslikler, amfiler, kantin vd. Ama özellikle onlarla konuşmak çok faydalıydı çünkü Fransa’da üniversite yaşamı hakkında aklımızdaki tüm soruları sorabildik.

3. Gün: 45 dakikada Okyanus Kıyısındayız

Sabah otobüsle Arcachon’a gittik. Burası çok güzeldi. Kumdan bir dağ vardı, sanki çöle gelmişsiniz gibi. Bu kum dağına tırmandık, fotoğra çektik. Daha sonra tekrar otobüse bindik ve Kuşlar Adası’na gitmek için yola çıktık. Bu adaya gitmek için bir tekneye bindik. Güneş, deniz, müzik ve arkadaşlar: bundan daha güzel bir huzur yok...
Tekne turundan sonra, Arcachon’da bir buçuk saat boş zamanımız vardı, sonra hostele geri döndük. Bu akşam kültüre dair soruların bulunduğu çok aşamalı bir oyun oynadık.

4. Gün: Tarih, Teknoloji ve Spor Dolu Bir Gün

Sabah tramvayla Şarap Müzesi’ne gittik. Burası teknolojinin tarih ve şarapla buluştuğu bir müzeydi. Ardından Bordeaux’yu keşfetmek için iki gruba ayrıldık. Bir grup bisikletle (6km), diğeriyse yürüyerek (2km) Bordeaux’yu turladı. Turların bitiminde Bordeaux’nun şehir merkezinde iki saatlik alışveriş zamanımız vardı.

5. Gün: Filozof Montesquieu’nün Şatosu

Sabah otobüsle Montesquieu Şatosu’na gittik. Burada bir rehberi takip ederek Montesquieu’nün hayatını ve yaşamını hakkında bilgi edindik. Montesquieu Şatosu’nun bahçesi yeşilliklerle kaplıydı, bahçede papatyaların arasında piknik yaptık. Piknikten sonra felsefe öğretmenimiz Nimet Hanım eşliğinde Montesquieu’nün hayatına ilişkin bir genel kültür yarışmasına katıldık.
Yarışmadan sonraki yolculuğumuz buz pateni pistine doğruydu. Bir saat boyunca buz pateni yaptık.

6. Gün: Bordeaux’ya Veda Ediyoruz...

Sabah valizlerimizi hazırladıktan sonra hostel odalarımızı boşaltıp, havaalanına doğru yola çıktık. Uçağımıza bindik ve Sarı Sınıf sona erdi.

Bu gezinin bizler için gerçekten çok güzel ve faydalı olduğu düşünüyoruz. Hem Fransa’da üniversite hayatını, hem de Fransız kültürünü daha somut bir şekilde keşfedebildik ve bol bol Fransızca konuşma imkanı bulduk.

Öğretmenlerimize ve lisemize bu güzel gezi için teşekkür ederiz.

Sarı Sınıf eğitim gezisi kapsamında Bordeaux’ya giden öğrencilerimizi Bordeaux Montaigne Üniversitesi’nin Uluslararası İlişkiler Birimi ağırladı. Üniversitenin resmi web sitesinde öğrencilerimizin gezisi ile ilgili bir makale yayımlandı. Okumak için buraya tıklayınız.

Galeri

Aynı Bölümde

Bordeaux’ya Sarı Sınıf Gezisi’nden İlk İzlenimler

Güncel Konular

Kapadokya Dönüşü Gezi İzlenimleri

Kapadokya’da Binicilik ve Doğa Kampına Kayıtlar

Fransızca MUN Kulübümüz Hollanda’da!

Hazırlık Sınıfları Kapadokya’da

Kilyos Sahilinde Temizlik

Bizi Takip Edin:
© 2013 Sainte Pulchérie Lisesi - Çukurluçeşme Sok. No: 7 Parmakkapı 34433 Beyoğlu / İSTANBUL